Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská automobilka Škoda, vyrábí v současnosti celkem asi 340 modelů. Jaká auta koncern "zařízne", se v tuto chvíli můžeme spíše dohadovat. 

V minulosti se objevily zprávy, že nástupce nedostanou například modely Jetta, Beetle, Scirocco a Golf Plus od Volkswagenu. Hovoří se ale i o konci sourozenecké trojice miniaut Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii. A příští generace Golfu zase s velkou pravděpodobností nedostane třídveřové provedení. Právě i různé karosářské verze jsou automobilkou chápány jako samostatný model.

Už dříve se rozhodlo o osudu druhé generace Škody Roomster. Přestože byl vůz téměř hotov, koncern jej nakonec do produkce neposlal. Škoda tuto skutečnost oznámila začátkem prosince loňského roku. A když už jsme u škodovky, jistotu existence prý nemusí mít ani nástupce Rapidu.

Podle mluvčího automobilky se ale o počtu modelů, které se přestanou vyrábět, ještě nerozhodlo.

Strategie se zaměřuje na budoucí rozvoj skupiny po překonání dopadů loňského skandálu kolem měření emisí. Největší evropská automobilka ve čtvrtek oznámila, že do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, plánuje totiž do té doby uvést na trh 30 elektrických a hybridních vozů, dále do služeb alternativní taxislužby a do technologií autonomního řízení.

Koncern Volkswagen Group vlastní značky Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda, MAN, Neoplan a Scania.