Limuzína ID.Aero, kterou Volkswagen představil poprvé v Číně, se v budoucnosti stane jakousi novou vlajkovou lodí největší evropské automobilky. Vlastně tak nahradí současný model Arteon.

Auto měří na délku skoro pět metrů. Jedná se tak o největší auto, které bude postaveno na základě elektrické platformy MEB. Použije tedy víceméně shodnou techniku jako v současnosti nabízené modely řady ID. V podlaze se tedy budou nacházet baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh, což i díky dobré aerodynamice zajistí dojezd až 620 kilometrů.

V Číně v současnosti Volkswagen nabízí elektrické modely ID.3., ID.4 a ID.6. Prodej sériové verze vozu ID.Aero začne ve druhém pololetí příštího roku. Do roku 2030 chce Volkswagen prodávat s elektrickým pohonem každý druhý vůz vyrobený pro tuto asijskou zemi.

Volkswagen Touareg R změnil techniku
Baterie v kufru místo osmiválce pod kapotou. Jaký to dává v Touaregu R smysl?

Produkční vůz z konceptu převezme některé novinky. Například lze zmínit nahrazení klasických klik osvětlenými dotykovými plochami.

Výroba evropské verze odvozené z konceptu ID.Aero bude zahájena příští rok v továrně Volkswagen Emden. Varianta se shodným designem se bude prodávat rovněž na severoamerických trzích.