Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volva budou mít oči všude. A v případě hrozby srážky se sama chopí řízení

Göteborg/Praha /VIDEO/ - Jak známo, automobilka Volvo si uložila ambiciózní úkol snížit do roku 2020 počet osob usmrcených či vážně zraněných v novém voze této značky na nulu. Pomoci splnit tento cíl má také technologie monitorující široké okolí auta.

14.10.2014 2
SDÍLEJ:

Volvo vyvinulo technologii, díky níž auto vidí všude kolem sebe.Foto: Volvo

Systém využívá různé senzory umístěné po obvodu vozu, s nimiž spolupracují ještě kamery, radary, laserové senzory, GPS jednotky a podobně. Volvo díky nim vidí okolní prostředí v rozsahu 360 stupňů a může odhalit potenciálně nebezpečné objekty, které by řidič jinak třeba nemohl zaznamenat.


Technologie jde však ještě dál. Kromě toho, že monitoruje okolí vozu, umí také v případě nebezpečí podle aktuální situace vytvořit co nejúčinnější "únikový scénář". Pokud tedy hrozí například srážka, převezme automaticky řízení i brzdy a auto buď samo zastaví, nebo se bez nutnosti zásahu řidiče vyhne.

Volvo vyvinulo technologii, díky níž auto vidí všude kolem sebe.

"Tato technologie je současně velmi zásadním předpokladem pro vývoj autonomně řízených vozidel, která budou schopna automaticky ovládat brzdy a řízení tak, aby za žádné situace nedošlo ke srážce s jakýmkoliv jiným objektem. Naším hlavním cílem je soustředit se na předcházení různým typům dopravních nehod. Do budoucna však chceme stále pracovat na vývoji vozu, který bude schopný přizpůsobit se unikátnímu chování individuálního řidiče," říká ředitel projektu Non-Hit Car společnosti Volvo Cars Anders Almevad.

Právě projekt Non-Hit Car and Truck, který bude v prosinci po čtyřech letech ukončen, zastřešuje vývoj zmíněné technologie monitorující celé okolí vozu. Projekt vznikl na základě švédské spolupráce akademické obce, různých institucí a průmyslových aktérů, a zaměřil se na vývoj nových a zlepšování stávajících technologií, jejichž cílem je snížit riziko dopravních nehod jak osobních, tak i nákladních vozů.

Autor: Redakce

14.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Golf
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Hyundai i20
Prezident Miloš Zeman a jeho ruský protějšek Vladimir Putin
4

Článek o ruské invazi napsal šílenec s vylízaným mozkem, uvedl Zeman

Jana Nečasová
AKTUALIZUJEME
3 8

Vinna. Nečasová zneužívala Vojenské zpravodajství

AKTUALIZOVÁNO

Krnáčová bere za úspěch otevření Blanky. Praha se nových tratí zatím nedočká

/VIDEO/ /VIDEO/ Doprava v Praze, kompetence magistrátu a městských částí, otázka AirBnB či celkové plnění programu pražské koalice. O tom všem a dalších problémech, které trápí Pražany, Deník ve středu diskutoval s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou. Celou debatu si můžete přečíst v on-line reportáži.

DOTYK.CZ

Před 42 lety ve Španělsku padla diktatura, svobodu zaštítil král

Španělsku neomezeně velel od roku 1939, nyní, ve večerním čase 20. listopadu 1975 umírá. Francisco Franco je klidný. Pečlivě, dlouhých šest let předával moc monarchovi Juanu Carlosovi I. Franco věřil, že král půjde v jeho šlépějích, že Španělsko bude nadále katolickou diktaturou. Franco, pohřbený v posvátném Údolí padlých, se bude muset obracet v hrobě.

Už milion Čechů používá v televizi „červené tlačítko“

Nestihli jste poslední díl oblíbeného seriálu? Nevadí, prostě si ho v televizoru pustíte ze záznamu. Mezi Čechy je čím dál populárnější sledovat televizní programy nikoliv v reálném čase, ale až zpětně. 

Romové jen kradli, Ukrajinci při tom i vraždili: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 20. a 21. listopadu 2017.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT