Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volvo hlásí rekordní rok. Loni poprvé prodalo více než půl milionu aut

Celoroční odbyt švédského výrobce osobních automobilů Volvo Cars loni poprvé v 89leté historii firmy překročil hranici půl milionu vozů. Automobilka, kterou vlastní čínská společnost Geely, v loňském roce zvýšila prodej o osm procent na rekordních 503 127 vozů.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Volvo XC90.Foto: Volvo Cars

Firma těžila ze silného růstu poptávky ve Spojených státech (70 047 aut, nárůst o 24,3 %) a Evropě (269 249 vozů, nárůst o 10,6 %). Její prodej výrazně podpořilo nové SUV XC90 (test najdete zde) - zájem o něj překonal dokonce i očekávání samotné automobilky. Volvo nakonec prodalo 40 621 kusů druhé generace XC90.

Nejprodávanějším vozem však i v roce 2015 zůstal tradiční bestseller, tedy menší "esúvéčko" XC60. Volvo dokázalo udat 159 617 exemplářů.

Volvu se dařilo také na českém trhu, tuzemské prodeje vzrostly o 3,4 procenta na 1656 prodaných vozů.

Společnost počítá s příznivým vývojem odbytu také v letošním roce. Cílem automobilky je dosáhnout ve středně dlouhém období ročního celosvětového prodeje 800 000 vozů.

"Nyní, když máme za sebou úspěšný rok 2015, stojíme před druhou etapou své globální transformace. Po jejím dokončení přestaneme být okrajovým hráčem na automobilovém trhu a staneme se skutečně globální značkou luxusních vozů," uvedl šéf podniku Håkan Samuelsson.

V následujících letech Volvo představí velké modely řad 90 a 60 postavené na modulární platformě SPA, kterou už využívá XC90. Prvním zástupcem řady 90 bude sedan S90, po němž bude následovat kombík. Sedan automobilka oficiálně představila už před několika dny.

Kromě řad 90 a 60 budou na trh uvedeny také menší modely založené na kompaktní modulární platformě (CMA). Volvo se kromě toho soustředí na vývoj hybridních vozů, jejichž součástí budou nové hybridní agregáty zahrnující čtyřválcové a tříválcové spalovací motory. A vůbec poprvé bude představen také plně elektrický vůz, přičemž společnost Volvo očekává, že ve střednědobém horizontu zaujmou elektrifikovaná vozidla 10 procent jejího ročního prodeje.

Čínská Geely v roce 2010 koupila Volvo Car od americké automobilky Ford Motor za 1,8 miliardy dolarů (zhruba 45 miliard Kč). Ford převzal Volvo Car v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se nyní soustředí na výrobu nákladních vozů.

Autor: Redakce / ČTK

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT