Komplex AstaZero zabírá podobnou plochu jako Monacké knížectví a lze v něm najít třeba více než 5 kilometrů dlouhou dálnici, úzkou cestu vedoucí lesem či malé město se všemi možnými nástrahami - například kruhovými objezdy, autobusovými zastávkami nebo pruhy vyhrazenými pro cyklisty.

Volvo otevřelo jedinečný testovací areál AstaZero.

 „Můžeme zde simulovat všechny typy reálných scénářů dopravních nehod. Většina zkušebních areálů má oproti tomu jen omezenou variabilitu," říká generální ředitel společnosti AstaZero Pether Wallin.

V areálu se dokonce pohybují i další účastníci provozu, jakými jsou například jiné automobily, chodci, cyklisté, skútry, motorky, nákladní auta, autobusy nebo zvířata, která se náhle objeví v cestě. Nechybí ani tradiční los. Lidé ani zvířata samozřejmě nejsou skuteční, v případě losů jde o dálkově ovládané makety.

Volvo otevřelo jedinečný testovací areál AstaZero.

V rámci některých testů, kdy je třeba zohlednit komplexní dopravní situaci a vysoké rychlosti, jsou pak i testovací vozidla řízena roboticky.

„Bezpečné testování v reálných podmínkách je základním předpokladem pro vývoj našich aktivních systémů. Tento areál bude hrát hned několik významných rolí. Nejenže nám pomůže dosáhnout naší vize bezpečnosti díky vývoji automobilů, které jednoduše nenabourají, ale zároveň přispěje i k vývoji bezpečnostních funkcí vztahujících se na nechráněné účastníky silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté," vysvětluje Andres Axelson z centra bezpečnosti společnosti Volvo Cars.

Volvo otevřelo jedinečný testovací areál AstaZero.

V areálu AstaZero bude probíhat také vývoj a testování autonomního řídicího systému. Dále se zde bude pracovat na vyspělých systémech, které budou dále pomáhat sledovat například nesoustředěnost a únavu řidiče.