„Nové funkce těchto vozů vycházejí z našeho zaměření na člověka, který je v centru pozornosti značky Volvo již více než 85 let," říká Lex Kerssemakers, viceprezident pro produktovou strategii a modelové řady ve společnosti Volvo Car Group.

„Vizuálním sblížením těchto tří modelů vytváříme do budoucna prostor pro naši novou modelovou řadu. Modernizace patří svým rozsahem mezi největší v historii značky, přičemž hlavní důraz byl kladen na vyšší kvalitu a na pozornost k detailům," dodává.

U všech modelů a motorizací došlo zároveň ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. U čtyřválcového dieselového motoru D2 s výkonem 115 k u nového Volva S80 s manuální převodovkou například poklesla spotřeba na 4,1 l / 100 km, což znamená emise CO2 pouze 108 g/km.

„Hlasem aktivovaný systém funguje se všemi zdroji hudby připojenými k systému Sensus Connected Touch," vysvětluje projektový ředitel Patrik Widerstrand a dodává: „Cestující ve vozidle mohou připojení k internetu sdílet prostřednictvím WiFi."

Automobily vybavené dešťovým senzorem mohou být nyní nově doplněny také elektrickým vyhříváním čelního skla, které umožní jeho rychlé odmrazení v chladných zimních dnech.

Pro vyšší komfort v chladném počasí mohou být dále tříramenné volanty doplněny elektrickým vyhříváním. Vozy s automatickou převodovkou mohou být zase vybaveny pod volantem umístěnými páčkami řazení, které řidiči umožní řadit manuálně s oběma rukama na volantu.

Inteligentní bezpečnostní systémy IntelliSafe používá značka Volvo pro označení všech aktivních bezpečnostních systémů. Tyto technologie jsou u modelů S80, V70 a XC70 důležitou součástí jejich zaměření na řidiče.

Systém City Safety je součástí standardní výbavy a nově funguje při rychlostech až 50 km/h. Všechny tři modely mohou být navíc vybaveny systémem rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění, který sleduje chodce v jízdní dráze vozidla.

„Jako jedničce v oblasti automobilové bezpečnosti se nám u našich nejnovějších modelů podařilo snížit riziko, že se vůz stane součástí dopravní nehody nebo že bude kdokoliv z jeho posádky zraněn, oproti roku 2000 přibližně o 50 procent. Neustálým vývojem nových aktivních i pasivních bezpečnostních systémů jsme na cestě k naplnění naší vize, podle níž by do roku 2020 neměl být nikdo ve voze Volvo při nehodě zraněn ani usmrcen," věří Thomas Broberg, bezpečnostní poradce ve společnosti Volvo Car Group.