Systém aktivních dálkových světel umožňuje trvalé použití kužele dálkových světel díky mechanismu, který brání oslnění protijedoucích řidičů.

„Naším cílem při vývoji inovovaného systému aktivních dálkových světel bylo zlepšit viditelnost při jízdě za tmy a umožnit trvalé použití dálkových světel, kdy by nebylo nutné kvůli jiným vozidlům přepínat na potkávací světlomety," vysvětluje Prof. Lotta Jakobsson, technická a bezpečnostní specialistka ve Volvo Cars Safety Centre.

Hlavní výhodou aktivních dálkových světel je, že prostor před vozidlem kromě odstíněné části je stále osvětlen dálkovými světly. Tím se zlepšují možnosti řidiče rozpoznat objekty u kraje vozovky, jako jsou například zaparkovaná vozidla, chodci, cyklisté či zvířata.

„Tato technologie dělá jízdu za tmy pohodlnější a bezpečnější. Navíc řidiči usnadňuje soustředění na jízdu a je vynikajícím příkladem našeho přístupu Designed Around You (Stvořeno okolo vás), který se vždy zaměřuje na věci, jež jsou pro zákazníky opravdu důležité," pokračuje Lotta Jakobsson.

Pokud se v protisměru objeví jiné vozidlo nebo pokud řidič dojede jiné vozidlo před sebou, systém zabrání oslnění jeho řidiče tím, že odstíní pouze nezbytnou část světelného kužele.

Aktivní dálkové světlomety využívají kameru v horní části čelního skla před vnitřním zpětným zrcátkem, která již v současnosti slouží pro systémy rozpoznávání a automatického brzdění. Tato kamera pomáhá systému rozpoznat ostatní vozidla a určit, jaká část světelného kužele má být odstíněna.

Aktivní dálkové světlomety, které jsou schopné rozpoznat i motocykly, jsou vybaveny xenonovými výbojkami. Technologie je aktivní při rychlostech nad 15 km/h. Od jara 2013 bude k dispozici pro modely Volvo S60, V60 a XC60.