Japonská firma už zveřejnila první obrázek, ale jak to tak často bývá, není toho na něm příliš vidět. Můžeme si však alespoň všimnout nízké, sportovní siluety a výrazných zadních blatníků. Zřejmě půjde o dvoumístné kupé.

Yamaha zatím šetří také informacemi, prozradila jen, že koncept je inspirován světem motorek. To samozřejmě může znamenat leccos, například snahu o co nejnižší hmotnost či použití motoru z motocyklu.

Pohon však může být také hybridní, tedy využívající kombinaci spalovacího agregátu a elektromotoru, případně zcela elektrický.

Nová studie každopádně navazuje na koncept městského vozu Motiv, který Yamaha představila na autosalonu v Tokiu před dvěma lety. Letos v únoru společnost dokonce potvrdila, že chce auta vyrábět a plánuje svůj první vůz uvést na trh do roku 2020.

Na studii Motiv se podílel slavný konstruktér Gordona Murray, známý například navržením supersportu McLaren F1, který na něm demonstroval výhody jím vymyšleného výrobního procesu iStream. Ten pro co nejefektivnější a nejlevnější výrobu využívá prostorový rám z ocelových trubek a karbonu, k němuž jsou přichyceny zásadní technické prvky vozu. Rám je pak zakryt lehkými, ale odolnými panely z plastu. Výsledkem má být lehké a "pevné" auto. Plně elektrický koncept Motiv.e i s bateriemi zajišťujícími dojezd 160 kilometrů vážil 730 kilogramů, verze s benzínovým litrovým tříválcem byla ještě lehčí.

Dá se předpokládat, že stejná technologie konstrukce našla uplatnění i u nové studie sportovního kupé. Ale to jsou opravdu jen dohady. Více podrobností se dozvíme nejpozději 29. října, kdy autosalon v Tokiu začíná.