Je to logický krok. Zatímco prodeje minivanů a MPV dlouhodobě klesají, SUV všech možných velikostí jsou na vzestupu. Peugeot tuto skutečnost hezky demonstruje právě na modelu 3008: od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace, se prodeje "esúvéček" zvýšily 2,5krát. V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.

Nová 3008 je postavena na platformě EMP2, což společně s použitím lehkých materiálů pomohlo k výrazné úspoře hmotnosti. Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o zhruba 100 ušetřených kilogramech. Nejlehčí verze s benzinovým motorem váží 1325 kg, u dieselové varianty je to nejméně 1375 kg.

Peugeot 3008.

Proti předchůdci je ale nová 3008 také (tedy kromě výšky) větší. Na délků měří 4447 milimetrů (nárůst o 82 mm), široká je 1840 mm (+3 mm) a vysoká 1624 mm (-15 mm). Rozvor se natáhl o 62 milimetrů na 2675 mm. Světlá výška dosahuje 219 mm.

Důležité ale je, že vzrostl prostor v kabině - a to ve všech směrech. Zavazadlový prostor pak má objem 520 litrů, což je mezigeneračně o téměř 90 litrů více. Po sklopení zavazadel kapacita vzroste až na 1580 litrů. Peugeot se také chlubí posuvnou podlahou kufru, možností převážet po sklopení opěradla sedadla pro spolujezdce až 3 metry dlouhé předměty či bezdotykovým otevíráním pátých dveří.

Peugeot 3008.

Nabídka motorů zahrnuje dvě zážehové jednotky a čtyři turbodiesely. Benzinovým základem je přeplňovaný 1,2litrový tříválec o výkonu 130 koní (96 kW), který může být spojen s šestistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou.

Čtyřválcová šestnáctistovka poskytuje 165 koní (121 kW) a k dispozici je pouze s automatem.

Zájemci o naftový motor mohou sáhnout po šestnáctistovce o výkonech 100 a 120 koňských sil (74 a 88 kW), případně po dvoulitru ve verzích se 150 a 180 koňskými silami (110 a 132 kW). Nejslabší turbodiesel je spojen výhradně s pětistupňovým manuálem, stejně jako slabší provedení dvoulitru. Nejvýkonnější nafťák lze naopak kombinovat pouze s automatem.

Výrobce zatím nezmiňuje pohon všech kol, je tedy pravděpodobné, že nová 3008 bude i jako SUV pouze předokolkou.

S novým pojetím interiéru

Kabina sází na nové uspořádání, jemuž Peugeot říká i-Cockpit. Uvnitř tak najdeme malý volant s novým tvarem, vyvýšený přístrojový panel a dotykový displej. Současně ale přibyly fyzické ovladače, hlavní displej je umístěný výš a Peugeot zapracoval i na konektivitě.

Vyvýšená "kaplička" v sobě ukrývá digitální panel s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3''. Řidič si může bohatě vyhrát s možnostmi zobrazení, takže tento sdružený přístroj podle Peugeotu nabídne veškeré pro jízdu podstatné informace. Měnit lze i jeho grafický motiv.

Peugeot 3008.

Velký dotykový 8" displej umístěný uprostřed palubní desky nově používá kapacitní technologii, což má umožnit rychlejší odezvu.

Vše doplňuje masivní středová konzola, do níž jsou zabudovány chromované přepínače připomínající klapky klavíru. Právě přítomnost fyzických ovladačů představuje zásadní novinku, měly by totiž výrazně usnadnit přístup k hlavním funkcím a jednotlivým oblastem menu palubního systému a přitom tolik neodvádět pozornost od řízení.

Další zajímavou novinkou je funkce Amplify. Má svoje vlastní tlačítko a po jeho stisku si posádka může nastavit "atmosféru" na palubě. K dispozici jsou dva režimy: Boost určený pro dynamické řízení a Relax pro klidnější řízení. U obou režimů pak lze ještě nastavit barvu a intenzitu osvětlení ukrytého v panelech dveří, v palubní desce a konzole, dále barvu informací uváděných na ukazatelích digitálního přístroji a dotykovém displeji nebo měnit intenzitu masáží sedadel.

Atmosféru ještě podtrhnou rozprašovače vůní, které prý ladí se zvoleným režimem.

Peugeot 3008.

Funkce Driver Sport pak umožňuje měnit na pevnost a přesnost řízení, ostrost reakcí plynového pedálu, rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru.

Samozřejmostí pak bohatý arzenál různých elektronických asistentů a podpůrných systémů, stejně jako široké možnosti konektivity.

Skutečnou zvláštnost ale Peugeot schoval do kufru. V něm může být umístěna skládací koloběžka s elektromotorem, která má řidiči umožnit dojet například poslední stovky metrů ve městě, kde nelze zaparkovat přímo u cíle cesty.

Skládací koloběžka s elektromotorem e-Kick.

Automobilka kromě koloběžky nabídne také skládací elektrokolo. Peugeot 3008 je proto opatřen dokovacími stanicemi, díky nimž jsou koloběžka či kolo dokonale zafixovány v zavazadlovém prostoru a dokonce během jízdy dochází k dobíjení baterií.

Do prodeje nový Peugeot 3008 vyrazí v říjnu letošního roku.