Hyundai musí těžce bránit dosažené podíly na trzích Jižní Koreje a USA před silnou konkurencí, zejména když její nejprodávanější modely Sonata a Elantra stárnou. Trápí ji navíc potíže s dodávkami, protože korejské odbory odmítly firmě od března do konce května víkendové směny. Vývoz vozů vyrobených v Koreji se kvůli tomu propadl o deset procent, což ale vynahradil růst produkce v zahraničí o 24 procent.

Celkové tržby Hyundai stouply o šest procent na 23,2 bilionu wonů (zhruba 407 miliard Kč). Na domácím trhu výnosy z prodeje klesly o 0,7 procenta a na silně rostoucím americkém trhu se zvýšily jen o 1,2 procenta. V Evropě zasažené krizí, kde celkový prodej automobilů klesl v prvním pololetní na dvacetileté minimum, se tržby Hyundai propadly o devět procent.

Zdrojem síly zůstává Čína, kde čtvrtletní prodej Hyundai meziročně vzrostl o 36 procent. Loni firma zahájila produkci ve své třetí čínské továrně a uvedla na tamním trhu místní verzi vozu Elantra. Hyundai na čínském trhu těží z propadu prodeje japonských automobilek, které ztrácejí kvůli sporu Pekingu a Tokia o ostrovy ve Východočínském moři.

Hyundai společně se svou sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Firma v listopadu 2008 zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Nošovická Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobila za letošní první pololetí zhruba 155 500 aut, což bylo o procento více, než ukládal výrobní plán, ale o 7000 méně než před rokem. Plán pro letošní rok počítá se zachováním loňské produkce zhruba 300 000 vozů.