Podle Consumer Reports, renomované americké spotřebitelské organizaci, která už dlouhé roky hodnotí různé produkty včetně aut, má Tesla Model 3 například problémy s brzdami. Tedy lépe řečeno s brzdnou dráhou, která není zrovna krátká. Model 3 na zastavení z 96 km/h (60 mil) potřebuje 46,33 metru. Consumers Reports tvrdí, že je to horší hodnota než u jakéhokoli moderního auta. I takový velký a těžký pick-up Ford F-150 potřebuje o 2,13 metru méně.

Při testech Tesla Model 3 při prvním pokusu zastavila na délce 39,62 metrů. Po vychlazení brzd se šlo na test znovu, ale Model 3 už nikdy nedosáhl na podobnou hodnotu. Mohlo jít o „vadnější“ kus a aby se minimalizovala špatná informace, tak se test prováděl i na druhém modelu. 

„Při testech obou aut 3 byly brzdné dráhy výrazně delší než brzdné dráhy, které jsme zaznamenali u jiným vozidel Tesla a dalších vozů této třídy,“ znělo vyjádření od Consumers Reports.

Tesla na celou situaci reagovala. „Naše vlastní testování ukázalo, že Tesla Model 3 zastaví z 96 km/h na vzdálenosti 40 metrů při použití osmnáctipalcových pneumatik Michelin. Výsledky jsou však ovlivněny mnoha faktory jako je povrch vozovky, povětrnostní podmínky, teplota pneumatik, teplota brzd a podobně,“ citoval vyjádření automobilky server Jalopnik.

Tesla Model 3 nedostala ani pozitivní hodnocení směrem k displeji infotainmentu. Přes něj se přitom nastavují prakticky všechny funkce auta, včetně klimatizace nebo polohy zpětných zrcátek. Jenže podle organizace je tohle řešení příliš komplikované a odvádí pozornost od řízení.

A ani po jízdní stránce v Consumers Reports Teslu úplně nešetřili. Podle všeho je na zadních sedačkách při dálničních rychlostech velký hluk a konkurence nabízí věší komfort a lepší jízdní vlastnosti. 

Výsledkem je fakt, že Tesla Model 3 nedostala doporučení a to i přesto, že se jedná o relativně dostupný elektromobil s dojezdem až 498 kilometrů na jedno nabití.