Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znovuzrozený Saab už nebude Saab. Výrobce nesmí tradiční jméno použít

Na konci loňského roku společnost National Electric Vehicles Sweden (NEVS), která v roce 2012 převzala aktiva zkrachovalé švédské automobilky Saab, oznámila velké plány do budoucna. A pochlubila se získáním obří zakázky na dodání 150 000 elektromobilů. S vozy značky Saab je přesto konec.

2.2.2016
SDÍLEJ:

Saab 9-3.Foto: Saab

Zřejmě definitivní. Vlastník práv na jméno a logo Saabu, tedy švédská letecká společnost Saab AB, totiž firmě NEVS ani jedno z toho nadále neumožní používat.

NEVS přitom o práva užívat jméno a tradiční logo přišel už před dvěma lety, kdy musel kvůli krachu požádat o ochranu před věřiteli. "Zrušili jsme jejich právo na užívání značky," potvrdil mluvčí společnosti Saab AB Sebastian Carlsson, který však dodal, že tato záležitost už ani nebude předmětem dalších jednání. Firma tedy zřejmě považuje celou věc za uzavřenou.

Před společností NEVS tak stojí úkol vymyslet pro automobilku nové jméno. Předseda představenstva Kai Johan Jiang prohlásil, že nové označení bude vybráno na míru čínskému trhu.

Hlavně pro Čínu

To je logické, Čína má totiž být hlavním odbytištěm. NEVS nedávno získal od čínské leasingové firmy Panda New Energy zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů (v přepočtu asi 300 miliard Kč).

Kromě toho se NEVS pochlubil také menší - ale i tak poměrně zajímavou - zakázkou od China Volant Industry v hodnotě 1 miliardy dolarů (zhruba 25 miliard korun).

Znovuzrozený Saab 9-3 Aero.

Oba kontrakty přitom mají nastartovat výrazný rozvoj firmy, jež vlastní původní závod Saabu ve švédském Trollhättanu a také práva na model 9-3.

Právě starý známý sedan 9-3, který má svůj původ už v roce 2002 a vyráběl se do bankrotu automobilky na konci roku 2011, bude "prvním modelem" nové značky. Před obnovenou premiérou údajně projde rozsáhlou modernizací, bližší detaily však automobilka neprozradila.

NEVS chystá i nové modely

Karoserie a další klíčové díly elektrického vozu budou vznikat v Trollhättanu, konečnou montáž však bude zajišťovat nový závod v Číně. Sériová výroba by měla začít v roce 2017.

Přelomovou událostí pro firmu pak má být až odhalení čtyř zcela nových modelů v roce 2018. Všechny budou stát na nové platformě, která byla trefně pojmenována Phoenix. Ta prý byla vyvinuta speciálně pro elektromobily.

Plány obrozené automobilky Saab.

Automobilka už se pochlubila prvními ilustracemi, které ukazují, jak by vozy mohly vypadat. Zatím jim chybí jména, ale NEVS chce každopádně představit kompaktní SUV, středně velký fastback, středně velký crossover a rodinné SUV.

Novinky budou zaměřeny primárně na čínský trh, téměř jistě se však budou prodávat i ve Švédsku. Později by automobilka ráda zamířila i na další trhy v Evropě a v Severní Americe.

Autor: Redakce

2.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT