Stejně jako u nás, není ani v Americe Civic z přelomu milénia chápán jako sběratelské auto. Ba naopak, jedná se většinou o první vůz studentů a začátečníků, protože cena ojetin zpravidla padá k pár desítkám tisíc.

Ojeté Civicy dané éry se zpravidla dělí na ty více dobité a méně dobité, ovšem u konkrétního červeného kusu z americké Kalifornie to neplatí. Dvoudveřový Civic Si totiž nestrávil život tím, že by se na něm někdo učil řídit a potom jej servisoval pochybnými způsoby. Většinu ze svých osmnácti let auto prostálo a ve výsledku najezdilo pouze 16 800 kilometrů.

Saab 9-5.
Zvláštnost mezi ojetinami. Vůz nefungující značky je o dost dražší než rivalové

Zcela očividně navíc stál Civic v místech, jež mu zjevně svědčila. Lak a interiér jsou jako nové a totéž lze říci i o dokonale čistém podvozku, na němž koroze prakticky neexistuje. O žádných předchozích opravách či haváriích nemůže být řeč.

Z motorového prostoru by se dalo jíst a podle najetých kilometrů lze soudit, že benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru, disponující systémem variabilního časování VTEC, má to nejlepší teprve před sebou.

Jenže potom je tu právě faktor ceny a ta je přímo děsivá. Civic se na americkém serveru Bring a Trailer prodal za neskutečných 22 750 dolarů, což je při aktuálním kurzu 467 220 korun. Jen pro porovnání, aktuálně v Česku, kde je navíc daň na auta výrazně vyšší než v USA, zaplatíte za zbrusu nový základní Civic 469 900 korun.

Škoda 1000 MB.
Nechcete „nové" embéčko? Tohle vypadá, jako by vyjelo z fabriky. A je na prodej

Asi netřeba připomínat, že nový vůz bude výrazně bezpečnější a už v základním provedení lépe vybavený. I tak ale máme pro kupce 18 let starého vozu jisté pochopení.

Samozřejmě lze namítat, že starého Civica lze vnímat jako sběratelský kus, ale tady se rozhodně nebavíme o nijak výjimečném autě. Civic z roku 2000 je prostě stále jen Civic z roku 2000 a i když se jedná o jednu z lepších verzí Si, zaplatit za něj cenu úplně nového kusu je zkrátka zvláštní.