Na dražbu dorazilo i několik zájemců z Nového Boru. Největším lákaldem byly fabie. „Za zelenou bych dal maximálně tři tisíce a za zlatou ne více než osm,“ přemýšlel nahlas Jaroslav Brydyš, který na dražbu dorazil ze sousedního města.

Nakonec se prodala všechna auta. Ford KA vyšel nového majitele na 1700 korun. Mazda 121 za 2700 korun. Ford Fiesta za 3000 korun. Škoda Fabia za 3100 korun. Peugeot 306 za 1500 korun. Škoda Fabia Combi za 7600 korun.

Podívejte se na dražbu aut v České Lípě:

Zdroj: Ladislava Sdrzallek

Mazda putovala ke Štěpánu Balounovi a s výsledkem byl spokojený, i když trochu žehral na výsledné sumy. „Některé ceny byly nesmyslně přestřelené, ale já jsem spokojený. Nemohu však předbíhat, uvidím teprve, až to přivezu na dílnu,“ řekl, když stál ve frontě na potřebné informace k platbě, a vysvětlil, že si auto koupil pro sebe.

Levnější ceny čekal rovněž zaměstnanec vrakoviště. „Předpokládal jsem, že to bude levnější. Dneska to nějak natahovali pánové. Ale na druhou stranu, konkurence musí být,“ dodal s vítězným úsměvem.

Škoda 100
Škoda 100 byla symbolem úpadku. První kusy vyjely před 55 lety

Jak vysvětlil místostarosta České Lípy Jakub Mencl, všechna vozidla byla původně v ulicích města. "Přes několikaměsíční lhůty se je nakonec podařilo dostat na odstavná parkoviště a poté do dražby. Cílem města je dostat tato auta nejenom z ulic, ale také se o ně postarat, třeba právě formou aukce. Výnos z prodeje město použije na úhradu nákladů spojených s odtažením,“ řekl Mencl.

Do boje s nepojízdnými vozidly se město pustilo už před čtyřmi lety. Do dnešního dne zmizelo z ulic 125 autovraků. Odstranění vraků z ulic je ale zdlouhavé. Samotnému odtažení předchází složitý administrativní proces, který začíná výzvou k odstranění. Někteří majitelé na výzvu zareagují a vůz nechají sami odtáhnout, ale není jich mnoho. Většinou z ulic mizí automobily, které mají propadlou technickou kontrolu.