Co se může podle inzerátu zdát jako klasické „fáčko“ ve verzi 135 LS, je ve skutečnosti takzvaná Škoda Eltra 151 L, kterou od roku 1992 vyráběla Škoda Elcar v Ejpovicích, bývalá pobočka plzeňské škodovky.

Kromě normálního hatchbacku byl vyráběn také pick-up, přičemž většina vozů směřovala do Švýcarska na základě tamní zakázky a dřívější popularity staršího elektrického prototypu Škoda Shortcut.

Škoda Citigo.
První elektrická Škoda dorazí dřív, než se čekalo. Po nabití ujede až 300 km

A přestože některé vozy putovaly i do dalších zemí Evropy, nakonec se vyrobilo jen kolem 700 kusů (společně s pick-upem asi 1100 kusů). Některé vozy u nás krátce používala dokonce Česká pošta k rozvážení zásilek po centrech měst. Koneckonců se však o žádný trhák nejednalo, i když s elektřinou Škoda experimentovala i později u dalších modelů.

Elektrický Favorit měl stejnosměrný elektromotor zajišťující výkon 22 koní (15,5 kW) a točivý moment 49 Nm. Maximální rychlost byla udávaných 80 km/h a dojezd s plně nabitými olověnými bateriemi jen 80 km. Nic světoborného, ale každopádně je to zajímavý, i když nedokonalý, kus elektrické historie škodovky.

Škoda 110 R.
Škoda prý chystá sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Než se ale nadchnete pro koupi tohoto „elektrického zázraku“, máme tady pár „kraťasů“. Auto na prodej je dotaženo z Německa a bohužel je bez dokladů. Ke všemu navíc nedisponuje bateriemi a chybí k němu i nabíjecí kabely. K úplnému zprovoznění a přihlášení tedy bude potřeba ještě něco zainvestovat a poshánět, což v případě takové rarity asi nebude zrovna snadné.

Cenu sice majitel v inzerátu nezmiňuje, ale očekávat byste měli částky kolem 100 tisíc korun. Možností je však i výměna za jiného veterána, nejideálněji taky značky Škoda. Inzerát najdete zde.