Ferrari VGT bylo představeno během světového finále Gran Turismo v Monte Carlu a v této hře se bude objevovat od 23. prosince. Fiktivní vůz je koncipován jako jednomístný stroj s uzavřeným kokpitem a pro inspiraci si designéři v Maranellu vzali historicky úspěšné modely ve vytrvalostních soutěžích – 330 P3 a 512 S.

Ferrari vyvinulo a nechalo si patentovat vyspělou aerodynamickou koncepci založenou na dvou bočních kanálech. Toto řešení vytváří mimořádný aerodynamický přítlak díky změně hybnosti a sání, které vytváří střední část podvozku. Zadní část vozu, zejména pak difuzor a zadní spoiler, byly převzaty a lehce upraveny z nedávno představeného závodního modelu Ferrari 499P.

Pininfarina Battista.
Pininfarina Battista: elektrický sporťák je rekordmanem v akceleraci i v brždění

Ferrari VGT má dvakrát přeplňovaný 3,0 litrový vidlicový šestiválec, který známe z modelu 296 GTB/GTS i ze závodních GT3 nebo 499P. Protože se ale inženýři nemuseli řídit žádnými předpisy a měli volnou ruku, dosahuje tento motor výkonu 1 030 koní při 9000 otáčkách za minutu.

Rychlost přes 350 km/h

Osmistupňová dvouspojková převodovka je zapůjčena z vozu formule 1. Spalovacímu motoru pomáhají i tři elektromotory. Hybridní část pohonného ústrojí dodává dalších 326 koní. I přes složitou koncepci váží Ferrari VGT 1250 kg a je rozložena v poměru 43,5 % vpředu a 56,5 % vzadu.

Brutálně rychlých vozů Praga vznikne jen 89
Praga Bohema je nejbrutálnější vůz české historie. Vznikne jich jen 89

Podle propočtů ve Ferrari zrychlí Vision Gran Turismo z nuly na stovku za méně než dvě sekundy a na dvojnásobek pod pět sekund.

Na rovince vyvine závodní vůz rychlost přes 350 km/h. Domovský okruh ve Fioranu prý zvládne pod 1 minutu a 10 sekund. Rekord tam drží Michael Schumacher ve voze formule 1 z roku 2004 s časem 55,999 sekundy. Nejrychlejší silniční Ferrari bylo SF90 Stradale s časem 1 minuta a 19 vteřin.

Spolu s dalšími unikátními projekty lze Ferrari VGT obdivovat v muzeu v Maranellu.