Goodyear se snažil odstranit lepivost materiálu a vysokou náchylnost k výkyvům teploty. Vyvinul úpravu kyselinou dusičnou a v roce 1837 uzavřel smlouvu na výrobu poštovních tašek. Pryžová tkanina ale nebyla přiliš vhodná a zakázka se neuskutečnila.

Se svým společníkem přišel na výrobní postup, při němž kaučuk smíchal s práškovou sírou a díky tomu výsledný produkt nebyl tolik lepivý. Náhodou pak směs dopadla na rozpálená kamna a vznikl vulkanizovaný kaučuk – guma.

Bugatti Chiron ve verzi s označením Profilée se bude dražit 1. února 2023 v aukční síni RM Sotheby’s v Paříži.
Do aukce míří poslední Bugatti Chiron. Cena by měla jít přes 100 milionů

Charles Goodyear si gumu nechal patentoval v roce 1842, ale konečný patent mu byl udělen až v roce 1852. Toho roku odjel do Anglie, kde byly výrobky, vyrobené podle jeho patentů, vystaveny na Mezinárodní výstavě. Během pobytu se neúspěšně pokoušel založit továrny. Kvůli technickým a právním problémům přišel o svá patentová práva v Anglii i ve Francii.

V prosinci roku 1855 byl v Paříži dokonce kvůli dluhům uvězněn. Mezitím ve Spojených státech byly jeho patenty neoprávněně používány. Ironií osudu je, že po jeho smrti zůstaly dluhy ve výši asi 200 000 dolarů, zatímco ostatní díky jeho nápadu vydělali miliony.

Ferrari 250 GT Lusso je unikátní vůz z roku 1963, který je po celkové renovaci a prodává se za 77 milionů korun.
Auta se nyní více vybírají on-line. Ale pak si je lidé chtějí osahat a očichat

O svém objevu napsal knihu Gum-Elastic and Its Varieties. Teprve po Goodyearově smrti začala jeho manželka s dětmi vydělávat z licenčních poplatků dost peněz na to, aby mohli spokojeně žít.

Na jeho počest si jeho jméno zvolila společnost Goodyear Tire & Rubber Company založená v roce 1898.