Odborná porota, jejíž součástí byl i novinář Radek Pecák, který pro vás píše články i zde v Automagazínu, vybírala z 21 vozů v prvním kole, v kole druhém potom zůstalo pět finalistů.

Porotci na vozech hodnotili nejen jízdní vlastnosti, design nebo výkonnost, ale také technickou inovativnost a vyspělost, bezpečnost, vliv na životní prostředí nebo poměr hodnoty a ceny.

Finální volba, z níž vyšel vítězně právě Mercedes-Benz třídy E v nové generaci, představený v dubnu minulého roku, byla poměrně těsná. Vítězný vůz zvolilo na první příčku devět porotců, vůz na druhém místě, tedy BMW řady 5, potom šest porotců. Ve finále oba vozy dělilo jen 14 bodů.

Detaily o novém Mercedesu třídy E se můžete dočíst v dubnovém článku zde

Oficiální video představující Mercedes třídy E:

Zdroj: Youtube

Velmi těsné výsledky přineslo i pořadí na dalších příčkách, kde se tři vozy vešly do rozdílu 12 bodů. Jedná se o Subaru Crosstrek, Kia EV9 a Hyundai Ioniq 6. O vyrovnanosti svědčí i fakt, že jen tři z porotců ve své volbě udělili některému z vozů maximální počet bodů, tedy 10.

Konečné pořádí ankety Auto roku v České republice

1. Mercedes-Benz třídy E - 132 bodů
2. BMW řady 5 - 118
3. Subaru Crosstrek - 90
4. Kia EV9 - 82
5. Hyundai Ioniq 6 - 78

Mercedes-Benz třídy EMercedes-Benz třídy EZdroj: Se svolením Mercedes-Benz

Auto roku vybírali i čtenáři

Pětici finalistů podle svého gusta ve speciální anketě Deníku volili i čtenáři. A následně vybírali podle svého mínění i Auto roku z pětice vozů, které do finále poslala odborná porota. Jak čtenářská hlasování dopadla najdete zde:

Aut soutěžících o titul Auto roku v ČR je 21. Zde je pohled na japonskou sekci
O titul Auto roku usiluje 21 vozů. Poraďte, které z nich by měly být ve finále
Pětice finalistů soutěže Auto roku 2024 v ČR.
Auto roku 2024 zná pět finalistů. Čtenáři se s porotou shodli jen na jednom voze

Kompletní galerie finalistů, včetně vozů zvolených čtenáři Deníku

Mercedes-Benz slavil v české anketě, pořádané Svazem dovozců automobilů (SDA) úspěch historicky už jednou, a to v roce 2011. Tehdy zvítězil „okřídlený“ supersportovní vůz SLS AMG. Oproti němu je velký komfortní sedan a kombík, který zvítězil letos, přece jenom docela „lidovým“ vozem.