Vůz byl ve zcela autonomním módu, když se v pomalu jedoucí dopravě snažil změnit jízdní pruh z prostředního do levého. Uprostřed manévru však auto zaznamenalo, že se mezera v cílovém pruhu zkracuje a místo toho, aby se decentně „vecpalo“ před starší Hondu, která se blížila zezadu, vrátilo se zpět do původního pruhu.

Přesně v tu chvíli se však přiblížil motorkář, který projížděl kolonou mezi auty v prostředním a levém pruhu. Jelikož si motorkář myslel, že Bolt změnu pruhu dokončí, nestihl zareagovat a naboural do něj. Celý incident se nicméně odehrál v rychlostech kolem 20 km/h, takže motorkář po pádu odešel po svých, jen s lehce naraženým ramenem.

Koncept Land Rover DC100.
Nový Land Rover Defender prý dorazí i jako elektromobil

Policie uznala, že autonomní Chevrolet není vinen a že se jedná o chybu motorkáře, který se jej snažil předjet nebezpečným způsobem. Samozřejmě, že by se podobná nehoda mohla snadno stát komukoliv, jenže jak se ukazuje, drobný problém autonomních aut spočívá (alespoň v tuto chvíli) právě v tom, že jsou „příliš hodná“.

Normální řidič by do levého pruhu pravděpodobně vjel i za cenu drobného omezení blížící se Hondy. Prototyp autonomního Boltu ovšem zareagoval tak, aby nikoho ani v nejmenším neomezil, což přesně vyústilo v chování, které motorkář neočekával.

Důležité nicméně je, že se nic vážného nestalo. Každopádně jsou tohle přesně ty podněty, které Chevrolet i další výrobci potřebují k postupnému vývoji autonomního řízení.