O Škodě Vision X jsme toho napsali už spoustu. Ve zkratce jde o studii malého SUV, které se v produkční verzi začne prodávat zřejmě příští rok. Samotný koncept kromě toho poutá pozornost také nezvyklým pohonným ústrojím. Vision X je totiž hybrid, který kombinuje stlačený zemní plyn (CNG), benzin a elektřinu. Soustavu tvoří spalovací motor s řemenem poháněným startovacím generátorem vpředu a elektromotor na zadní nápravě. Ten je schopen se sám postarat o pohon vozidla na krátkých cestách.

Spalovacím motorem je agregát 1.5 TSI G-TEC. Jde o čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, vyvinutý speciálně pro spalování stlačeného zemního plynu, případně benzinu. Při provozu na CNG motor podává maximální výkon 130 koní (96 kW) a maximální točivý moment 200 Nm.

Škoda Vision X.
Prozkoumali jsme Škodu Vision X. Čím nás studie malého SUV zaujala?

Malé SUV může využívat pohon předních, zadních nebo všech kol podle aktuální potřeby. 

Zajímavý je na studii také odvážný a pestrý interiér. Ten si ale pochopitelně u hliněného modelu prohlédnout nemůžete. Designérský hliněný model Škody Vision X v reálné velikosti, který je samozřejmě stejně jako skutečný koncept oděn do výrazné zelené barvy, bude v muzeu vystaven od 7. do 18. března.

Pro zajímavost, loni si expozice Škoda Muzea prohlédlo rekordních 254 143 návštěvníků, což představuje nárůst o 5 % oproti roku 2016. Vedle hlavní expozice si mohou návštěvníci prohlédnout zrekonstruovaný depozitář
s vystavenými sportovními vozy a prototypy, stále oblíbenější je i možnost spojit návštěvu muzea s prohlídkou aktuálních výrobních provozů automobilky, a to na základě předchozí objednávky.

Škoda Vision X.
Takhle bude vypadat malé SUV od Škody. Jeho předobraz nabízí nejedno překvapení