Třeba také superdlouhý, tříčlánkový trolejbus, který již na jaře začne vozit cestující mezi stanicí metra Nádraží Veleslavín a ruzyňským letištěm Václava Havla, se prezentuje na výstavě Czechbus. Ta probíhá až do 23. listopadu na výstavišti v Praze -Letňanech.

Na jeho vzniku se podílely české, polské i španělské firmy a dokáže i díky své délce bezmála 25 metrů 179 cestujících.

Na toto vozidlo i další zajímavé exponáty se podívejte do fotogalerie u článku.

Na veletrhu se prezentuje 54 vystavovatelů ze šesti zemí. Velkou expozici má například Iveco, která v Česku vlastní výrobní areál ve Vysokém Mýtě. Roční produkce letos se podle představitelů společnosti dostane buď těsně k hranici pěti tisíc kusů nebo ji možná dokonce překoná.

Iveco v Praze vystavilo v tuzemské premiéře i svoji elektrickou verzi autobusu Crossway. Vozidlo pohání elektromotor s výkonem 422 koní. Energie k němu proudí ze sady akumulátorů s celkovou kapacitou až 485 kWh. Vozidlo se začíná vyrábět ve Vysoké Mýtě ve dvou délkových variantách 12 a 13 metrů. Do kratší se vejde 44, do delší 48 cestujících. Do prodeje se tento autobus dostane během příštího roku.

Tomuto autobusu je přesně padesát let. A je zcela původní
Původní po padesáti letech služby. I dnes Škoda 706 RTO vozí lidi na výlety

Hned naproti vystavila tuzemská společnost SOR prototyp vodíkového autobusu.NSF 12. Tento autobus si elektřinu pro svůj pohon vyrábí ve vodíkovém palivovém článku s výkonem 70 kW. Zásobu vodíku si veze v zásobnících, ve kterých je 39 kilogramů tohoto plynu stlačeného na 350 barů. Kromě toho lze část energie získávat z akumulátorů s možností externího dobíjení.

Místo klasických zpětných zrcátek je autobus vybaven kamerami. Kolizím pomáhá zabránit radarový antikolizní systém. Tepelný komfort řidiče i cestujících vylepšuje instalované tepelné čerpadlo.

Na veletrhu se prezentují také dodavatelé dílů i servisních tehnologií. Část výstavního pavilonu je věnována také prezentaci špičkově zrenovovaných historických autobusů.