Poprvé předělaná auta předvedli čerti v Polné, kde vozy patřily k vrcholu události. Mezi upravenou techniku patří slepičák, pavoučí auto a rikša s vanami. V těch vozí děti a odvážlivce, kteří se nebojí čerty následovat.

„Začali jsme s rikšou a letos jsme k ní přidali další dva vozy. Pracovali jsme na tom dva týdny. Vybrali jsme si na to auta k vyřazení, která už neměla technickou. Používáme je čistě na tyto průvody. Možná auta využijeme i na jarních masopustech,“ podotýká hlavní krampus František Starý z Krahulčí na Jihlavsku.

Prohlédněte si ďábelské stroje:

Zdroj: Deník/Jiří Kašpárek

Výroba ďábelských vozů partu krampusáků velmi baví. „Vyřádíme se na tom. Ohně, světla, dýmovnice, pochodně a plamenomety. To nás baví nejvíc,“ podotýká hlavní čert z Krahulčí, který strašidelnou masku obléká už třetím rokem. 

„Je potřeba umět děsit. Člověk vycítí, kdy už je to moc. A hlavní je předvést show a zabavit lidi, ne způsobit dětem noční můry a donutit je se rozbrečet. Ale když chce někdo odnést do pekla, uděláme to,“ přibližuje s ďábelským úsměvem průvody krampusů.

Tunel Lærdal v Norsku je s 24,5 kilometry nejdelší silniční tunel na světě. Spojuje města Aurlandsvangen v obci Aurland a Lærdalsøyri v obci Lærdal.
Nejdelší silniční tunel světa. Impozantní dílo v Norsku, projetí trvá 20 minut

Motivací obléct si poprvé krampusácký kostým byla zábava. „Není to tak, že bychom se nudili a nevěděli, co s časem. Chtěli jsme se vymanit ze stereotypu, přijít na jiné myšlenky a do toho se odreagovat. V partě jsme s Janem Zejdou, Josefem Adamcem a dalšími kamarády. Zároveň tam s námi jsou i přítelkyně. Užíváme si to,“ říká spokojeně za všechny Starý.