Elektromobil má podle velitele městské policie Stanislava Jahelky hned několik výhod. Především od vozu očekávají úsporu v nákladech na pohon a servis. Průměrná spotřeba u většiny elektromobilů je zhruba 18 kW/100 km, při zastropovaných cenách elektřiny to znamená 106 korun, zatímco spotřeba klasického automobilu na 100 kilometrů je šest až osm litrů benzínu, tedy více než 200 korun.

Podívejte se, jak se jezdí ve služebním elektromobilu:

Zdroj: Deník/Josef Rod

„Vůz je ekologický, nezatěžuje ovzduší zplodinami, má tichý provoz, což může být výhodou tehdy, když děláme noční kontroly a můžeme lépe zaznamenat rušení nočního klidu či nějaký nepořádek. Může jezdit na ekonomický režim a vůz se dá přepnout i do režimu sport. Lze absolutně vypnout světla, nemusí se startovat a také údržba je jednodušší než u klasického auta,“ vyjmenoval výhody vrchní strážník.

Nejvyšší rychlost, kterou s ním strážníci vyvinuli, bylo 180 kilometrů za hodinu. Elektromobil už strážníci použili i při ostrém zásahu, kdy pronásledovali pachatele. "Operátor kamerového systému nám zavolal, že někdo ničí dopravní značení u kulturního centra. Pachatelé mezitím nastoupili do vozu a ujížděli z města. Operátor nás naváděl, pachatele jsme úspěšně pronásledovali a zastavili,“ popsal Jahelka.

Výroba stavebnic Seva a Monti System v továrně společnosti Beneš a Lát ve Slané u Semil.
Jsme největší výrobce automobilů, vtipkují lidé z firmy vyrábějící modely aut

Nový služební vůz nahradil dosluhující Škodu Yeti. Toto auto bylo více jak deset let staré, a kromě vysokého nájezdu, vyžadovalo časté a nákladné opravy. Cena nového automobilu i s nezbytnými doplňky pro městskou policii byla téměř 1,7 milionu korun. Město obdrželo dotaci 300 tisíc korun v rámci Národního programu Životní prostředí. Dalších 30 tisíc obdrželo na dobíjecí stanici (vallbox). Ta je umístěna přímo u budovy policie.