Maketa Maserati Boomerang se sice představila na turínském autosalonu již v roce 1971, ale automobil schopný provozu přivezla italská značka s trojzubcem ve znaku až na jarní ženevský autosalon v následujícím roce.

Prohlédnout si ho můžete v naší fotogalerii.

Studio Italdesign využilo jako základ vůz Maserati Bora (podvozek a kompletní mechaniku), s podélně uprostřed před zadní nápravou uloženým osmiválcovým motorem s 90° rozevřením válců a objemem 4719 cm3. Výkon motoru byl 310 koní a maximální rychlost se blížila 300 km/h. Poháněna byla zadní kola přes pětistupňovou převodovku.

Toto dvousedadlové sportovní kupé se sice nikdy nedostalo do sériové výroby, ale nepochybně se stalo inspirací pro četné další tvůrce automobilů. Nejen v Evropě, ale také v USA. Posledním příkladem je elektrický pick-up Tesla Cybertruck.

Škoda Super Estelle - verze pro Velkou Británii
Světla se stěrači, litá kola. Verze Škodovek pro "západ" byly k nepoznání

Originalita Boomerangu z estetického hlediska se projevovala zejména jeho klínovitým tvarem a odvážnými čistými liniemi, které vzbuzovaly dojem průbojnosti, síly a rychlosti. Karosérie byla navržena kolem vodorovné linky, která dělila vůz na dvě poloviny, s extrémně skloněným čelním sklem a panoramatickou střechou. Originální okna, obzvláště ta na dveřích, protínal pruh kovu. Z přední části vystupovaly sklopné hranaté přední reflektory a zadní lampy byly v horizontálním uspořádání.

Auto měřilo na délku 4342 milimetrů, rozvor činil 2600 milimetrů a střecha byla ve svém nejvyšším bodě vzdálená od země přesně 1070 milimetrů.

Interiér vozu byl ultramoderní s přístrojovou deskou zabudovanou do sloupku bezramenného volantu a sedadly s extrémně nízkým posezem. 

Tento jediný vyrobený exemplář Boomerangu se objevil i na dalších mezinárodních přehlídkách. Několikrát změnil majitele, byl nabízen v řadě aukcí a dokonce vystupoval v reklamách.