Vývoj reklamy, propagace a grafiky na dobových originálech plakátů a tiskovin Škody Auto přibližuje výstava v Jihočeském muzeu v Českých Budějovicích. O kreativitě tvůrců se můžete přesvědčit na exponátech pocházejících z archivu milevského sběratele Martina Kupce, který se této činnosti věnuje víc než deset let.

Zajímavé formáty, způsoby vizualizace, atraktivní motivy a kreativita tvůrců reklamy pro tuzemský i zahraniční trh od roku 1945 do současnosti mohou zaujmout jak příznivce značky Škoda, tak i milovníky automobilové historie. "Začalo to nevinně přibližně před jedenácti lety. Vůbec prvním plakátem byla Škoda 100. Mělo jít o vzpomínku na dětství, neboť jsme tento vůz měli doma," přiblížil autor výstavy.

Vedle geniálních kreseb Františka Kardause ztvárňujících tudory, sedany a spartaky pokládá autor výstavy za zajímavou i sérii plakátů dnes již legendární Škody Felicia a známé Škody Octavia z roku 1961. Jsou pozoruhodné grafickým zpracováním včetně písma i zvolením celkového motivu, jímž se stal v prvním případě Karlův most v Praze a v druhém byl vybrán atraktivní zimní horský motiv. Tyto plakáty jsou dnes již prakticky nesehnatelné.

Výstava škodovek je v Jihočeském muzeu k vidění až do 4. června. Na recepci muzea si navíc můžete zakoupit i novou publikaci Martina Kupce "Škoda - automobily na plakátech a v prospektech, 1945-2022".