Drivalia náleží do struktury Crédit Agricole, desáté největší banky na světě, a patří do společnosti CA Auto Bank. Nyní působí ve 13 evropských zemích (brzy dokonce v 18). Do roku 1926 si klade jako cíl rozšířit flotilu na 300 tisíc vozidel. Přitom v roce 2030 má být 80 procent nových aut „zelených“. Podle Giacoma Carelliho, generálního ředitele CA Auto Bank a předsedy představenstva Drivalia, je totiž cílem demokratizace čisté mobility, tedy aby byla dostupná široké veřejnosti.

„Na našem postavení na českém trhu jako multibrandového poskytovatele se nic nemění, naopak,“ říká Martin Brix, generální ředitel Drivalia Lease Czech Republic. „Pro klienty budeme dál vyhledávat nejlepší řešení nezávislé na konkrétních značkách automobilů. Zásadní naší výhodou pak nyní je zcela bezproblémový přístup k financování. To nám umožní oslovit mnohem širší spektrum klientů než dosud.“

Nárazový test Mercedes-Benz EQA a EQS
Mercedes-Benz poslal v nárazovém testu proti sobě dva elektromobily

V České republice společnost pečuje o vozové parky přibližně 2500 zákazníků a ve flotile má přes třicet tisíc vozidel. Konvenční vozidla z toho tvoří 97,8 procenta, bateriové elektromobily necelé procento a plug-in hybridní vozidla 1,3 procenta.

Trend elektromobilů se podle jejich podílu na nových objednávkách zvyšuje. „Myslím, že nyní budeme v tomto směru ještě aktivnější, protože Drivalia vidí v elektromobilitě ohromný potenciál a už nyní nabízí řadu služeb, které jsou s přechodem na zelenou formu dopravy spojeny,“ říká Martin Brix.

„Nezůstává u proklamací, ale přichází s konkrétními kroky. Na některých trzích například velmi úzce spolupracuje se značkou Tesla. Ale hlavně – v Itálii provozuje největší soukromou síť nabíjecích stanic, která zahrnuje přibližně 1600 míst. Jen pro srovnání, u nás bylo na konci loňského roku necelých 1400 nabíjecích stanic. Počítáme tedy s tím, že i na poli elektromobility budou naši zákazníci ze zkušeností Drivalie profitovat.“

Klíčem k úspěchům je podle Drivalie digitalizace. Společnost už vyvinula mobilní kartu řidiče nebo on-line portál pro klienty. Ale budoucnost vidí v ještě rychlejší digitalizace a ve vývoji flexibilnějších produktů a služeb.

Jakub Šebesta Volkswagen
Menší zájem o auta u nás přetrvá i příští rok, soudí Jakub Šebesta z VW

Produktovou škálu bude společnost postupně doplňovat o řešení z mezinárodní nabídky Drivalia. Už v prvním čtvrtletí roku 2024 chce v areálu pražského Letiště Václava Havla zprovoznit autopůjčovnu Drivalia Rent.

Následovat by měly další služby, které již jsou v zahraničí běžné. Půjde například o sdílení firemních automobilů, variabilní pronájmy s nejrůznější délkou trvání nebo předplatné vozidel. Zákazníci tak nebudou platit měsíční splátku za konkrétní auta, ale v rámci pravidelného paušálu jim společnost zajistí mobilitu podle aktuální potřeby.

„To umožní efektivnější řízení autoparků,“ vysvětluje Martin Brix. „Stejný dopad budou mít i variabilní pronájmy, jejich prostřednictvím firma dokáže poskytnout auto třeba jen na jeden den.

„Existují nejméně tři důležité trendy, které je třeba vzít v úvahu z hlediska jejich dopadu na svět automobilů a mobility,“ říká Paolo Manfreddi, generální ředitel společnosti Drivalia. „Jsou to přechod na elektrický pohon, digitální transformace a uživatelství. Tyto trendy jsou základem nové ery mobility. Zatímco první dva jsou dobře známy, třetím je využívání zboží a služeb, které nevlastníme. Jde o fenomén, který získal značnou váhu v souvislosti s lockdowny a pandemií. Je založen na principu, že není třeba něco vlastnit, pokud stačí to využívat.“