Camara první generace závodila proti Mustangům už v druhé polovině šedesátých let a to v rámci americké závodní série Trans-Am.

Tento konkrétní kousek nicméně začal svou kariéru až začátkem let sedmdesátých, kdy se zúčastnil britského šampionátu British Saloon Car Championship (BSCC) v sezonách 1971 a 1972.

Tehdy s ním závodil jezdec Roy Pierpoint a společně si tato dvojice udělala ve světě britských automobilových závodů velké jméno.

Po své profesionální závodní kariéře se vůz odebral do důchodu k majiteli Martinu Thomasovi, který mu v roce 1990 dopřál drobnou renovaci a prodal jej dál v roce 2004. Současný majitel si auta užíval jak se sluší a patří, takže se vůz pod jeho rukama zúčastnil různých závodů veteránů.

K autu je pochopitelně hromada fotografií, článků z časopisů a dobová dokumentace, sledující historii auta od jeho vzniku až dosud. Vzhledem k tomu, že se s autem jezdilo i po novém miléniu, má i aktuální bezpečnostní prvky, umožňující jeho další provoz v různých podnicích.

Chevrolet Camaro BSCC.Zdroj: Silvestone Auctions

Co se mechaniky týče, modré Camaro s logem Ovaltine možná nevypadá jako kdovíjaká voňavka, ale pod závody ošlehanou vnější slupkou je vše připraveno k radovánkám na trati. Na silnici tento vůz pochopitelně nesmí.

Pod kapotou se původně nacházel osmiválec o objemu 5,7 litru, ale při zmíněné repasi byl nahrazen menším pětilitrovým motorem napojeným na čtyřstupňovou, krátce poskládanou převodovkou Muncie.

Camaro jde do prodeje v únoru v rámci akce Silverstone Retro Race Car Competition Sale. Odhad ceny činí něco mezi 65 a 75 tisíci liber (v přepočtu asi 2 až 2,4 milionu korun).