Bezpochyby nejdelšími vozy s logem značky Tesla jsou v současnosti ty, které specializované firmy přestavěly na pohtřební vozy. Zatím poslední takový počin představily společně firmy Coleman Milne a Binz International. První z nich sídlí ve Velké Británii, druhá v Německu. Údajně jde o reakci na rostoucí trend ekologických pohřbů.

Automobil vyvinula německá firma Binz a pro prodloužení karosérie použila speciální kompozitovou sendvičovou konstrukci. Vůz má podle údajů výrobce dojezd na jedno nabití přes 350 kilometrů, což je vzhledem k účelu tohoto vozidla a rychlostem, kterými se zpravidla pohybuje, naprosto dostatečné.

Tento vůz i další od konkurence si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

A ještě jednou Sodomka - tentokrát ve spojení s Walterem 4B
Historie pohřebních aut: Prvorepubliková okázalost versus socialistická strohost

Majitelé pohřebních služeb se ovšem mohou po podobném ekologickém "pohřebáku" poohlédnout i jinde. Teslu Model S totiž jako základ takového dopravního prostředku využila také další britská společnost Brahms Electric Vehicles. Nabízí výběr ze dvou verzí baterií (60 nebo 75 kW) a tudíž dojezd 274 nebo 322 kilometrů.

Cena jejich produktu, který na délku měří šest metrů, na výšku 180 centimetrů a na šířku 220 těchto délkových jednotek, činí v přepočtu 4 068 000 Kč. Do interiéru lze podle oficiálních technických parametrů uložit rakev do rozměrů 213 x 90 centimetrů.

Sanitní verze Laurety
Nejdelší Felicia vznikala tři roky. Logo Škoda ovšem používat nesměla

Ještě před těmito firmami se ale stejného úkolu ujala nizozemská karosárna Huiskamp. Teslu Model S 75 D prodloužila o 56 centimetrů. Interiér vyložený bílou prošívanou koženkou vypadá vskutku důstojně.

Jako pohřební vozy lze pochopitelně využít i jiné elektromobily. Konkrétně výše zmíněná britská firma Brahms kromě dodávky e-NV 200 přizpůsobila tomuto účelu také standardní karosérii Nissanu Leaf. Vedle řidiče už si ale nemůže sednout žádný spolujezdec. Celou levou stranu vozu totiž zabírá prostor pro rakev.