Dosažený čas je 7 minut a 7,55 sekundy a Taycan tak o 26 sekund potvrzuje, že je nejrychlejším produkčním čtyřdveřovým elektromobilem na Severní smyčce. Jen o kousek mu potom unikl rekord pro nejrychlejší elektromobil vůbec – o pouhé dvě sekundy rychleji zvládl zajet exkluzivní elektrický hypersport Rimac Nevera, vyráběný v Chorvatsku.

Na videosestřih z nového rekordu se můžete podívat zde. Kompletní video z celého kola bude uveřejněno v půlce března, až se Taycan ve faceliftované verzi objeví oficiálně:

Zdroj: Se svolením Porsche

Pro Porsche je nicméně podstatné, že Taycan prohloubil rozdíl v náskoku na přímého rivala, a sice Teslu Model S ve vrcholné verzi Plaid. Ta byla totiž až dosud s časem 7:35,57 jen o dvě sekundy za současnou verzí Taycanu.

Rekord, který držela předchozí verze Taycanu dosud, stanovilo Porsche v srpnu 2022 a šlo o vrcholný Taycan Turbo S, vybavený příplatkovým Performance balíčkem. Nový rekord padl v autě sice předsériovém, ale Porsche se dušuje, že jde o zcela standardní specifikaci, kterou si budou moci zákazníci již zanedlouho koupit. Navíc měl vůz akorát nainstalovaný bezpečnostní rám a závodní skořepinovou sedačku řidiče – obojí ryze ve jménu bezpečnosti.

Čeněk Junek s vozem Bugatti T35 coby vítěz závodu Knovíz-Olšany (1928)
První oběť Zeleného pekla: Smrtící Nürburgring zahubil i muže Elišky Junkové

Za volantem seděl vývojový jezdec Lars Kern a vyvstává otázka, jaká vylepšení dostal Taycan oproti dosavadní verzi, že zvládl zajet o 26 sekund rychlejší čas, který je na dostřel hypersportovním vozům.

Jen pro připomenutí – současný vrcholný Taycan Turbo S má ohromující výkon 761 koní (dosahovaný krátkodobě), z nuly na sto zrychluje za 2,8 sekundy a maximální je omezená na 260 km/h. Cena nejsilnější a tedy nejdražší verze činí podle českého ceníku 5 240 813 korun.