Již v nadcházejícím roce 2022 chce ruský startup L-Charge dovézt do Londýna svá mobilní zařízení a začít zde poskytovat službu dobíjení pro ty elektromobilisty, kterým dojde "šťáva" někde na ulici.

Podnikatelský záměr chce, podle vyjádření představitele společnosti Dmitrije Lašina pro agenturu Reuters, využít skutečnosti, že v britské metropoli přibývá elektromobilů, avšak dobíjecí infrastruktura se nezlepšuje úměrně s títmto jevem.

Elektrocentrála může pracovat na zkapalněný zemní plyn (LNG), vodík nebo na směs obou plynů. Jeden elektromobil prý na 80 procent kapacity jeho baterií zvládne dobít během pouhých pěti až sedmi minut.

Hyundai IOniq 6 nepochybě dostane "pixelová" světla a schopnost ultrarychlého dobíjení
Jízdní řád značek Hyundai a Kia pro rok 2022: Postupně se přepřahá na elektřinu

Společnost zatím provozuje jednu takovouto mobilní dobíječkuv Moskvě a zájem o její služby je. "Dostáváme každý den pět až šest žádostí o dobití. A to je přitom v Moskvě v současné době v provozu jen asi tisíc elektromobilů," uvedl Lašin.

Dobíjení z tohoto zdroje bude pochopitelně dražší, než v případě využití klasické veřejné rychlé dobíjecí stanice. "Půjde o zhruba osmdesát eurocentů," uvedl Lašin (v přepočtu cca 20 Kč).

I pro nedočkavé elektromobilisty

Přesto předpokládá, že zájem bude. Dokonce také v okolí dobíjecích stanic, protože mnoho spěchajících elektromobilistů nebude chtít čekat, až se tam uvolní místo. "Problém je totiž v tom, že mnoho uživatelů elektromobilů je nechává připojené k nabíječce i tehdy, když už mají baterii nabitou z 98 procent a další energie přibývá jen velmi pomalu," uvedl Lašin.

Zákazníci si přijezd mobilní dobíječky budou moci objednat prostřednictvím mobilní aplikace.

V kombinaci modré a oranžové barvy vypadá Spring atraktivně
První důkladný český test Dacie Spring. Rodinný vůz to není, za úvahu ale stojí

L-Charge chce již v brzké době vyrábět 2000 těchto svých zařízení ročně. V případě sériové výroby se počítá s cenou kolem 200 tisíc dolarů (4,4 milionu korun).

Jedna nabíječka je podle předpokladů L-Charge schopna obsloužit každý den přibližně 25 elektromobilů.

Mobilní dobíjecí stanice vyvinul již dříve například koncern Volkswagen. Ty jsou však tvořené z akmulutátorů, a tudiž je nutné je před dalším použitím zdlouhavě nabíjet.