Jen pro kontext, Porsche před pár týdny vytáhlo novou generaci 911 GT3 RS na Severní smyčku Nürburgringu a testovacímu pilotovi Kévinovi Estremu se podařilo zajet kolo okruhu za působivých 6 minut a 56,4 vteřiny. Přesněji o neuvěřitelných 24 sekund rychleji než s předchozí generací GT3 RS.

S tímto časem sice nešlo o rekord okruhu – ten drží Porsche s modelem GT2 RS a časem 6:47,3 sekundy – i tak ale automobilka slavila úspěch, jelikož si dala při vývoji nové GT3 RS za cíl překonat právě onu sedmiminutovou hranici.

Porsche 911 GT3 RS.
Porsche 911 GT3 RS prošlo modernizací. Je o chlup rychlejší a má 520 koní

Když ovšem v polovině dubna dorazili lidé z Porsche na trať, zjistili, že pronajatý čas na okruhu jim stačil „vyfouknout“ Chevrolet, který na místě testoval vlastní okruhovou specialitku, a to novou Corvettu ZR1. Porsche na svou domácí trať sice dorazilo první, jenže dorazilo bez ohlášení a jednoduše čekalo, že nějaký volný čas k zajetí pár kol se v rozpisu jízd prostě najde.

Bohužel se nenašel a celý okruh byl toho dne pronajatý Chevroletem a dalšími automobilkami, které na místě testovaly. Jak ale zmínil magazínu Motormouth produktový manažer GT divize Porsche Oliver Berg, na Nürburgringu je díky neustálému testování mezi lidmi z automobilek velmi přátelská atmosféra a většina inženýrů se mezi sebou zná.

Chevrolet Corvette ZR1.
Chevrolet odhalil schopnosti Corvetty ZR1. Patří k nejrychlejším vozům planety

Jakmile tedy Chevrolet viděl, že Porsche přijelo na okruh vlastně zbytečně a už se chystalo z místa odjet, Američané se rozhodli Němcům vypomoct a ze svého nabitého programu jim darovali hodinu času na okruhu k zajetí potřebných časů.

Chevrolet ani Porsche ale nečekali, že hodina volných jízd bude zbytečně štědrým darem. Už při prvním kole totiž nová GT3 RS zajela čas 6:59. Němečtí inženýři se tak mohli sbalit a pádit domů, jelikož cíl splnili. A na místě nechat lidi z Chevroletu, kteří prý takovému nasazení přihlíželi s otevřenou pusou.

Porsche nicméně pokračovalo a snažilo se GT3 RS využít na hranici schopností. V následujících dvou kolech se pilot Kévin Estre držel opět kolem času 6:59. Pak ale přetnul ve čtvrtém kole cílovou čáru v čase 6:56,4 a bylo dokonáno.

McLaren Senna.
McLaren testuje supersportovní elektromobil. Zatím s ním ale není spokojený

„Tu hodinu času jsme ani nepotřebovali – do půl hodiny jsme byli pryč. A lidé z Chevroletu byli prostě udiveni a neměli slov… jsou to ale vážně hodní chlápci,“ řekl magazínu Berg.

Porsche tedy za překonání sedmiminutového času na okruhu vděčí tak trochu Chevroletu. Ten měl ale každopádně zajíždět s Corvettou ZR1 měřené časy také, tudíž můžeme pouze čekat, jak bude na legendárním okruhu rychlá právě ona ve srovnání s GT3 RS či současným držitelem rekordu GT2 RS.

Na jízdu Porsche 911 GT3 RS se můžete podívat níže.

Zdroj: Youtube