Vtipných scének a komentářů za sedm let, kdy se v České televizi odvysílalo 23 dílů pořadu Česká soda, mohli jeho diváci vidět desítky. Auta nebyla jejich námětem příliš často, ale pár se jich našlo.

Například v případě Mazdy 323 F vzali tvůrci pořadu doslova televizní reklamu se sloganem Mazda, auto, které oslní. Na parodii se můžete podívat zde:

Zdroj: Youtube

Napadá mě, že před pár lety by se dost podobně dal pojmout také reklamní slogan používaný tuzemským zastoupením korejské značky: „Hyundai nezastavíš".

Ovšem daleko více se před bezmála třemi desetiletími do povědomí široké veřejnosti zapsal příspěvek popisující novou vylepšenou verzi Škody Favorit, kterou označili jménem čelního představitele předválečné Sudetoněmecké strany Konráda Henleina.

Na to, jak auto vypadalo, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Vlastně šlo o reakci na trošku přemrštěnou reklamní kampaň, která zdůrazňovala celkem 548 úprav provedených u tehdejší Škody Favorit od začátku roku 1993.

Tehdy se ze strany Škody Auto jednalo o snahu přitáhnout pozornost motoristů zpět k tomuto modelu, který již dožíval a od roku 1994 byl nahrazený novodobou Felicií.  „Řada z těch změn byla skutečně dost důležitých a opravdu kvalitu vozu posunula dopředu," říká tehdejší mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Například se upravovaly brzdy, rozšířil rozchod kol, přibyla nová maska chladiče. Také se třeba na původně pouze plastovém platu nad zavazadlovém prostoru objevil textilní potah, pod nárazníkem byl namontovaný spojler zlepšující aerodynamiku a nově šla spouštět skla okének v předních dveří až úplně dolů…

Škoda v oficiální reklamě olepila exteriér i interiér vozu vlaječkami se svým logem a v komentáři znělo : „A tady, a tady…" Působilo to dost přitaženě za vlasy.

Není tedy divu, že se toho ujali nápadití tvůrci Šteindler a vytvořili auto, které mělo opravdu speciální prvky výbavy. Například na palubní desce se před spolujezdcem objevilo místo očekávatelného počítače počítadlo. Na platu před zadním oknem pak zase byly urny jako součást systému pro přímé spalování v případě tragické nehody.

Celý příspěvek z dvanáctého dílu České sody si můžete pustit zde. Následuje po zahraniční verzi reklamy Škody:

Zdroj: Youtube

Rádio mělo zase dvanáctekrát lepší příjem signálu stanic díky parohům z jelena dvanácteráka na střeše.

A protože šlo vlastně o jakousi válečnou verzi tohoto rodinného hatchbacku, byl povrch karosérie pokryt maskováním, v nárazníku se objevily dvě kulometné hlavně a jako příplatkovou výbavu šlo dokonce objednat houfnici.

Samozřejmě se toto auto nikdy nevyrábělo a neprodávalo a ani podobná reklama by už se dnes rozhodně nedala natočit.