Výstava v brněnském nákupním centru Olympia představuje na tři desítky historických automobilových a motocyklových skvostů, které psaly dějiny značky Škoda. Téměř deset laurinek v čele s modelem Voiturette z roku 1905, jedním z prvních automobilů značky vůbec, závodní speciál hraběte Kolowrata z roku 1907, ikonické modely Popular, Tudor, Rapid, Octavie či kabriolet Felicie, ale také závodní speciály ze světa motorsportu.

Zdroj: Deník/Terezie Sekáčová a Sabir Agaralov

"Jsou to téměř dva roky, co jsme začali plánovat tuto akci a teď jsme ji rádi představili v plné kráse a s patřičnou hrdostí, neboť se jedná o první zastávku této putovní výstavy, která dále pokračuje po českých či polských centrech. Opravdové automobilové a motocyklové perly, které brázdí naše silnice již sto let, si pamatují nejen naši tatínci, ale i dědečkové a pradědečkové," říká ředitel centra Jan Pazour. "Rád bych také poděkoval panu Samohýlovi, který nám tyto exponáty zapůjčil a bez kterého bychom tuto akci neuspořádali," dodává.

"Emko" vydrželo ve výrobě až do příchodu modelu Favorit
Velký facelift Škodovek 105/120 proběhl před 40 lety. Zelenou dostalo "emko"

„Když jsem byl osloven spolupracovat na této akci, tak jsem neváhal a hned se do toho pustil a začal sestavovat seznamy aut a motocyklů, které na výstavy zapůjčíme. Věřte mi, že vybrat téměř ze sta nasbíraných exponátů Škoda - Laurin & Klement bylo horší, než ke každému autu napsat jeho příběh. Vyzdvihnul bych určitě model L&K G z roku 1908, kterým můj otec Alois podnikl společně s Eliškou Junkovou jízdu na 60. výročí závodu Targa Florio či spanilou jízdu ke 100. výročí Monte Carla. Výstavu v Olympii Brno si určitě nenechte ujít a věřím, že se i osobně potkáme, protože budu pravidelně chodit kontrolovat svá auta,“ říká sběratel Ladislav Samohýl.

Vstup na výstavu je zdarma a součástí jsou i doprovodné soutěže a vědomostní kvízy. Následně historické vozy Škoda Auto zamíří do pražského obchodního centra Arkády Pankrác, kde bude výstava k vidění v březnu.