Rok 1978 byl z pohledu Japonců poměrně zajímavým. Kromě rozpuku prvních videoher a spuštění první automatizované mobilní sítě byl představen první pick-up Mitsubishi s nosností 1 tuny.

Jeho vývoj vycházel z jednoduchého zadání – reagovat na poptávku zákazníků po pick-upu, který by dokázal nabídnout spolehlivost, odolnost a schopnost uvézt dostatečný náklad, ale současně i ovladatelnost, užitné vlastnosti, pohodlí a jízdní vlastnosti podobné klasickému osobnímu vozu.  

Jako první byl nabízen dvoumístný pick-up s dvoulitrovým zážehovým motorem. Expanze i na jiné trhy, jako například do USA, vyžadoval adopci také dalších pohonných jednotek – například 2,6litrového motoru, který byl určen právě pro USA. Kromě zážehový jednotek se pod kapotou nového pick-upu, který byl původně označován Forte (jiné trhy měly jiné označení, například Mitsubishi Truck či dnes dobře známé L200), nastěhoval také vznětový motor 2,3 litru.  

Zdroj: Mitsubishi

Forte i jako užitkové vozidlo nabídlo propracovaný podvozek, tedy kotoučové brzdy na předních kolech, dvojité lichoběžníky / vinuté pružiny vpředu, resp. listová pera a tuhou nápravu vzadu. Na velmi tichém interiéru měl podíl nekompromisní přístup k potlačování hluku, vibrací a chvění, jako např. použití dvojdílného spojovacího hřídele nebo velkorysé nasazení speciálních těsnicích hmot.

Původní pohon pouze zádní nápravy v roce 1980 doplnil pohon všech kol, čímž automobilka Mitsubishi položila základy modelovým řadám Pajero a Delica.

Poptávka výrazně převyšovala nabídku, a tak Mitsubishi v roce 1986 kompletně změnila modelovou nabídku a vůbec poprvé představila varianty Single Cab, Club Cab a Double Cab. Výrobce změnil také nabídku motorů a přepracoval pohonná ústrojí. Zadokolky a čtyřkolky byly nově nabízeny v kombinaci s benzínovým motorem 2,0 litru či 2,6 litru, resp. naftovým motorem 2,5 litru (zvýšení objemu z původních 2,3 litru).  

Zdroj: Mitsubishi

U třetí generace, představené v roce 1995, začaly převládat vznětové agregáty 2,5 litru nebo 2,8 litru. Mechanismus 4WD využíval pokrokový systém pohonu „Easy Select 4WD“.

Zdroj: Mitsubishi

 Od čtvrté generace se poprvé objevuje systém pohonu všech kol „Super Select 4WD“ pro vrcholná provedení, jednodušší „Easy Select 4WD“ v nabídce zůstává pro levnější provedení. O pohon se staraly nově vyvinutý vznětový motor 2,5 litru nebo 3,2 litru s technologií Common-Rail, který Mitsubishi používalo v modelu Pajero.

Zdroj: Mitsubishi

 V listopadu 2014 Mitsubishi představuje zatím poslední pátou generaci, nabízenou ve třech karosářských provedení – Single Cab, dvoudveřový Club Cab a Double Cab. Pohonnou jednotku lze vybírat z nově představeného turbodieselu 2,4 litru MIVEC, většího turbodieselu 2,5 litru nebo zážehového motor 2,4 litru. Evropané si musí vystačit pouze s prvním jmenovaným čtyřválce, ve dvou výkonových nastaveních. U této generace Mitsubishi vylepšuje pohonné ústrojí 4WD, u něhož zákazník může zvolit „Super Select 4WD-II“, který platí za jeden z nejpokrokovějších v segmentu užitkových pick-upů.

Zdroj: Mitsubishi

Další pokračování této úspěšné ságy je na spadnutí. Před několika málo dny se objevila potemnělá fotografie přední části nového pick-upu Mitsubishi. O novou generaci nejspíš nepůjde, přikláníme se spíše k důkladné modernizaci.