Malinkaté kupé zachránili odborníci ze sportovního oddělení Gazoo Racing, které se mimo vývoje ostrých verzí silničních aut věnuje samozřejmě i rozsáhlému počínání automobilky v motorsportu. Právě k závodění přitom měl nyní zrenovovaný model Sports 800 hodně blízko.
Kromě toho, že byl model Sports 800 vůbec prvním sériově vyráběným sportovním autem značky Toyota, v roce 1965 si také doslova podmanil první ročník legendárního vytrvalostního závodu Suzuka 500. Bylo by tedy hříchem nechat vůz nadále chátrat a nepřivést ho zpátky k životu.

Proti konkurenci s výkonnými vozy měla Toyota Sports 800 obrovskou výhodu. Model byl sice vybaven pouze 0,8litrovým dvouválcem o výkonu 45 koní (33 kW), nízká hmotnost a aerodynamická karoserie vyvíjená ve větrném tunelu ale nedostatek svalů vykompenzovaly. Autíčko vážilo jen 580 kg a dokázalo se rozjet na 155 km/h.
Zatímco výkonná konkurence musela v průběhu závodu tankovat, malé Toyotě s nízkou hmotností a úsporným motorem po finiši zůstalo v nádrži ještě 30 procent paliva natankovaného před startem, což nakonec zaskočilo i samotné organizátory závodu. Sports 800 zahanbila i takové hráče jako Lotus Elan, Datsun Fairlady 1600 nebo Prince Skyline GT.

Tuto konkrétní závodní Toyotu Sports 800 nedávno našla skupina inženýrů automobilky a pohled na její zrezivělé pozůstatky je nenechal klidnými. V rámci renovace musela být znovu postavena více než polovina karoserie, kdežto zavěšení bylo s výjimkou nových tlumičů uvedeno do originálního stavu.
Kromě toho ale vůz nyní po technické stránce odpovídá původní specifikaci. Karoserie je nicméně oděna do současných závodních barev Gazoo Racing. Jak v rychlosti probíhala renovace vozu a jak se koneckonců zachráněná Toyota vyvedla, na to se můžete podívat v galerii a na videích níže.