Na bezpečnost se v Indii totiž zdaleka tolik nehledí, a tak na ni nehledí ani výrobce, která indickým zájemcům nabízí Duster v opravdu základní verzi bez airbagů. A samozřejmě i bez dalších bezpečnostních prvků, které jsou v Evropě povinné.

Čtěte také: Škoda Karoq poprvé bez maskování. Ukázala detaily a interiér

Právě proto indický Duster tragicky propadl v testech celosvětové organizace Global NCAP. Při nárazu v rychlosti 64 km/h byla teoretická zranění posádky tak vážná, že vůz neobdržel za ochranu dospělé posádky ani jednu hvězdičku. A dokonce ani jeden ze 17 možných bodů.

V případě ochrany dětí pak Duster získal 16,98 bodu ze 49 možných. Aspoň něco.

Rovněž v Indii prodávaná dražší verze s aibagy přitom dostala stejně jako v Evropě tři hvězdičky v celkovém hodnocení.

Čtěte také: Kolik peněz vydělávají rychlostní radary? Tyhle částky vás ohromí

Global NCAP tak nyní tlačí na výrobce, aby v Indii úplně základní verzi Dusteru bez airbagů přestala prodávat a začala myslet na bezpečí svých zákazníků.

Celou situaci ještě zhoršuje fakt, že Indie je zemí s jednou s nejhorších dopravních infrastruktur na světě, počet smrtelných nehod tam každých rokem rapidně stoupá a podle nedávných průzkumů hrozí řidiči smrt za volantem nejvíce právě v této části světa.

Zdroj: Youtube