Volkswagen se totiž v rámci rekordní jízdy a její propagace rozhodl kontaktovat YouTubera a vynálezce Marka Robera, aby závodnímu a plně elektrickému vozu sestavil unikátní dobíjecí stanici. A protože sám Volkswagen používá klasické spalovací generátory a vytvořená elektřina tedy není zrovna „čistá“, rozhodl se jít Rober zcela opačným směrem.

Možná už jste slyšeli, že kyselina citronová obsažená v obyčejném citronu dokáže při kontaktu s kovy, přesněji mědí (kladný kontakt) a zinkem (záporný kontakt), vytvořit chemickou reakci zvanou elektrolýza. Tímto způsobem se vlastně může stát z citronu slabý galvanický článek.

Rober se tedy spojil s dalším vynálezcem Williamem Osmanem a dali si za úkol vytvořit vůbec největší baterii, respektive nabíječku z citronů. Jelikož ale jediný citron dokáže tak maximálně rozsvítit diodu, muselo se přemýšlet v mnohem větším měřítku.

Na speciálně vytvořené rámy s upevněnými pláty mědi a zinku tak bylo zapojeno paralelně na 1232 citronů, jejichž většinu vynálezci nakoupili přímo od farmářů – shánět takové množství citronů po supermarketech by asi trvalo věčnost. Dva velké rámy s propojenými citrony pak byly zapojeny vzájemně do série.

Bohužel celá práce nakonec vyšla vniveč, protože tato monstrozita vytvářená po několik dní nakonec dokázala vyprodukovat asi tolik energie jako klasická 1,5V AA tužková baterie. Přesněji ještě o trochu méně, což bylo demonstrováno na malém elektromotorku.

Dobít tímto způsobem elektrický závoďák tedy pochopitelně nepřicházelo v úvahu. Rober tak poté zkoušel vyprodukovat čistou energii pomocí lanové skluzavky, která bude třecím odporem rekuperovat energii do baterie od vrtačky.

Ani tady však nedošlo ke kdovíjak úžasnému pokroku, takže Rober zapůjčenou baterii od Volkswagenu pro závoďák I.D. R nakonec alespoň částečně nabil klasicky pomocí solárních panelů.

Víte, jak se to říká - to muselo dát příšernou práci, a přitom taková blbost…

| Video: Youtube