Přemístění výroby Octavie z jednoho výrobního závodu do druhého je jednou ze změn, kterými budou všechny výrobní závody společnosti Škoda Auto v nadcházejících letech procházet v souvislosti s elektromobilní érou.

Nejdříve se ve velké míře investuje do hlavní továrny v Mladé Boleslavi, naopak závod Kvasiny zůstane pravděpodobně téměř do konce desetiletí hlavním centrem škodovky pro výrobu vozů se spalovacím motorem. V poslední české továrně největší tuzemské automobilky, která je ve Vrchlabí, se ještě řadu let budou dělat automatické převodovky pro celý koncern. Pak se technologie v tamějších halách přebudují na nějaký důležitý komponent potřebný pro montáž elektrických aut.

Informaci o tom, že se model Octavia, který se v novodobé éře Škody po začlenění do koncernu Volkswagen montoval od roku 1996 v Mladé Boleslavi, bude stěhovat, potvrdila mluvčí pro Nákup a závody Kvasiny a Vrchlabí Kateřina Boukalová.

Na video zachycující výrobní postup současné Octavie se můžete podívat zde:

| Video: Youtube

„Škoda v druhé polovině roku 2023 přesune výrobu modelu Superb z Kvasin do Bratislavy, aby uvolnila kapacity ve svém závodě v Kvasinách.

V roce 2024 se pak výroba modelu Octavia postupně přesune z Mladé Boleslavi do Kvasin. Tímto opatřením vzniknou další kapacity pro výrobu elektromobilů na jedné z linek v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Kromě toho se tak dlouhodobě zajistí pracovní místa v českých výrobních závodech,“ dodala mluvčí.

Půjde o modernizovanou verzi

Nyní se Octavia vyrábí v jednom z objektů v Mladé Boleslavi na stejné lince jako elektrický vůz Enyaq. Tento způsob souběžné montáže klasických spalovacích, případně plug-in hybridních verzí společně s bateriovým bezemisním vozem je v automobilovém průmyslu ojedinělý.

V Kvasinách se pravděpodobně bude dělat již modernizované provedení současné Octavie čtvrté generace. Facelift je totiž naplánován právě na příští rok.

Další velkou změnou ve výrobě se stane přestavba druhé části mladoboleslavské továrny, kde se v současné době dělají modely Fabia, Scala a Kamiq. Je docela dobře možné, že dříve než do hal vjedou stavební stroje, nastartují pracovníci kontroly kvality na konci výrobní linky v roce 2026 definitivně poslední exempláře těchto tří současných typů škodovek.

Na druhou stranu, v tu dobu již bude továrna ve středočeském městě produkovat kromě Enyaqu minimálně ještě jeden elektromobil – další SUV Elroq.