Tato varianta dostane například 20palcová litá kola, lakované brzdové třmeny, zadní okna s tmavou fólií, přední bixenonové světlomety, couvací kameru a elektricky ovládané páté dveře. Zavazadlový prostor má objem 525 litrů.

Uvnitř najdete standardně elektricky nastavitelné a vyhřívané kožené sedačky, dekory ze dřeva a infotainment s 3D navigací, 7palcovým displejem a příjmem digitálního vysílání rádia. Nechybí ani bezpečnostní funkce jako hlídání jízdy v pruhu, automatické brzdění, automatická dálková světla a varování před nadcházející nehodou.

Čtěte také: Klasická Alfa. Doplnit kapalinu do ostřikovačů ve sporťáku 4C není jen tak

Ještě než bude k mání nejvýkonnější verze Quadrifoglio s 2,9litrovým šestiválcem či naftová verze s 2,2litrovým čtyřválcem, mohou nedočkavci sáhnout právě po provedení First Edition, kterou bude pohánět dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 280 koní (206 kW) a nejvyšším točivém momentu 400 Nm.

Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, který v normálních podmínkách upřednostňuje rozdělení výkonu směrem na zadní nápravu. Díky tomu Alfa tvrdí, že Stelvio má nejlepší ovladatelnost a stabilitu v této třídě vozidel SUV. Pohotovostní hmotnost First Edition je 1660 kg.

Čtěte také: Švýcarské hodinky jako pocta Alfě Romeo. Vznikne jen 100 kusů

Oficiální informace také mluví o nejlepším odpichu z místa ve své kategorii, jelikož auto zvládne sprint na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maximální rychlost je 230 km/h a kombinovaná tabulková spotřeba je pak 7 litrů na sto kilometrů.

Premiérová verze First Edition českou cenovku ještě nemá, ale vzhledem k částkám, které se objevují v Evropě, lze očekávat cenu okolo 1,2 milionu korun.

Za úplně základní verzi Stelvia by se mohl platit zhruba 1 milion korun.