Pro britského výrobce sportovních aut je to historický moment. Ukázal na autosalonu v Šanghaji svůj vůbec první elektromobil. Aston Martin Rapide E navazuje na populární čtyřdveřový model. Jen dvanáctiválcový motor vystřídaly dva elektrické motory na zadních kolech a masivní baterie pod přední kapotou.

Baterie se skládá z celkem 5600 litrhium-ionových článků. Ty mají dohromady kapacitu 65 kWh, což zdaleka není nejvíc v dnešním světě elektromobilů. I proto je dojezd na jedno nabití spíš zklamáním. Zatímco řada dalších výrobců už dosahuje na hranici 500 kilometrů, Rapidu E vyšlo v měření podle WLTP jen 320 kilometrů a to stále hovoříme o ideálních podmínkách. Náladu má ale majiteli spravit výkonná 100 kW palubní nabíječka, která zaručí bleskové dobíjení.

Koncept elektrického SUV Volkswagen ID. Roomzz
Volkswagen přivezl do Číny koncept velkého SUV, které jezdí samo

No a pak je tu ještě rychlost vozu. Aston Martin Rapide E dosahuje výkonu 448 kW, což je 601 koní. Navíc disponuje masivním točivým momentem 950 Nm. Díky tomu by měl zvládnout zrychlit z nuly na 100 km/h za méně než 4 sekundy a tím překonat všechny své dvanáctiválcové varianty. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, pak už by se „šťáva“ z baterie vysávala asi příliš rychle.

Pokud se vám Aston Martin do zásuvky zamlouvá, můžete kontaktovat nejbližšího prodejce značky. Auto je už k objednání. Cenu dostanete pouze na vyžádání. Navíc je tu ještě jeden háček. Rapide E je omezený na produkci pouhých 155 kusů. A vzhledem k tomu, že se auto prezentovalo v Číně, dá se předpokládat, že bude potřeba jednat rychle. Tamní zákazníci totiž nadšeně propadají novinkám, takže by mohl být elektrický Aston brzy jen podpultovou záležitostí.