Změny na velkém SUV, které se velikostně řadí k vrcholu produkce německých prémiových značek, nejsou ani v rámci druhého faceliftu nijak dramatické. A ani se takové neočekávají. Q7 zůstává určitou „jistotou“ v katalogu Audi, která odveze až sedm lidí, případně 867 litrů zavazadel, utáhne 3,5 tuny na tažném zařízení a co je důležité – i nadále je poháněná přinejmenším šestiválcovými motory.

Navenek se změnila hlavně příď. Q7 dostala nový nárazník s jinak tvarovanými bočními otvory pro přístup vzduchu a taky novou výplň masivní mříže chladiče s jiným designem. Nová jsou také světla hranatějších tvarů. Už ve standardu využívají technologii LED a jejich vrcholná verze v dálkovém režimu v rychlostech nad 70 km/h svítí laserovými diodami. Novinkou je možnost nastavení podoby denního svícení. Skrze infotainment může posádka volit ze čtyř „světelných podpisů“, které svítí v předních světlech přes den. Stejně tak lze volit i podobu zadních světel. Do nabídky přibyly i nové barvy – zlatá Sakhir, modrá Ascari a červená Chilli, a nové designy kol. Ta jsou ve velikostech od 20 do 22 palců

Podívejte se na novinku na oficiálním videu:

Zdroj: Se svolením Audi

Uvnitř zůstaly základní prvky při starém, přibyly ale nové možnosti pro dekorativní lišty, nové barvy čalounění i jejich prošívání kontrastními nitěmi. V nové generaci infotainmentu MIB 3 najdou cestující rozšířený obchod s aplikacemi a rozšířily se i schopnosti jízdních asistentů. Q7 umí například samočinně parkovat s ovládáním přes mobilní aplikaci. Na zadní sedadla se vejdou tři dětské sedačky vedle sebe, dvě přídavná místa ve třetí řadě mají elektricky sklopná a opěradla a v kufru je v základním postavením sedadel 867 litrů prostoru. Při sklopení druhé řady sedadel do roviny je to až 1 993 litrů.

Všechny Q7 mají ve standardu pohon všech kol quattro a taky osmistupňovou převodovku s hydrodynamickým měničem. Standardem je také podvozek s ocelovými pružinami a elektricky nastavitelnou tuhostí tlumičů. Za příplatek ale můžete dostat i vzduchový podvozek – ve standardní, nebo sportovní verzi – s nastavitelnou světlou výškou v rozsahu 90 milimetrů. Podvozek se také sám snižuje při jízdě na dálnici. Další z příplatků jsou za řízení všech kol usnadňující manévrování, případně za aktivní stabilizátory.

Už v základu dostanete i šestiválec vybavený mild-hybridem. Základním motorem je naftový třílitr s označením 45 TDI, disponující výkonem 231 koní a točivým momentem 500 Nm. Q7 s ním zrychluje z nuly na sto za 7,1 sekundy. Výkonnější verze stejného motoru nese označením 50 TDI, má 286 koní, 600 Nm a zrychlení za 6,1 sekundy. Základním benzínovým motorem je opět třílitr, tentokrát s označením 55 TFSI, který má 340 koní, 500 Nm točivého momentu a zrychluje z nuly na sto za 5,6 sekundy.

Volkswagen Golf R na akci Ice Race
Nový nejsilnější Golf! Volkswagen nabízí první pohled na Golf R

Vrcholem je potom sportovně laděná verze SQ7, vybavená čtyřlitrovým benzínovým osmiválcem. Motor, který umí při konstantní jízdě deaktivovat polovinu válců, nabídne výkon 507 koní, točivý moment 770 Nm a zrychlení z nuly na sto za 4,1 sekundy. SQ7 má také aktivní klapky ve výfukovém systému, sportovnější vnější vzhled a za příplatek i dvě podvozkové speciality. Tou první je elektronicky řízený diferenciál zadní nápravy, schopný vektorovat točivý moment, druhou elektromechanická aktivní stabilizace náklonu eAWS, která je napájená superkondenzátorem a v zatáčce působí proti síle náklonu. Karoserie se tak méně naklání a rychleji reaguje na řízení. Vrcholná verze dostala i výkonnější brzdy, vpředu s kotouči o průměru 400 a vzadu 350 milimetrů.

Cena základní Q7 startuje na částce 1 897 900 korun včetně DPH za verzi 45 TDI. Silnější diesel 50 TDI vyjde na 1 961 900 korun, šestiválcový benzín 55 TFSI na 1 996 900 korun a vrcholná SQ7 startuje částkou 2 760 900 korun.