V rámci nového pojetí Neue Klasse, představilo BMW už koncept elektrického sedanu, nyní přichází s konceptem elektrického SUV „Vision Neue Klasse X“. To naváže na současné SUV modely a jeho sériová podoba se začne vyrábět příští rok v továrně BMW v maďarském Debrecínu.

Hlavní doménou exteriérového designu je naprostý minimalismus. Karoserie má na sobě spoustu rozměrných rovných ploch, není tu moc ozdobných prvků a koncept postrádá třeba kliky dveří nebo klasická zrcátka. Dominantní přídi kombinují úzké, vertikálně orientované ledvinky a naopak velmi široká nízká LED světla, která se s ledvinkami spojují do jednoho celku. Samozřejmostí je LED podsvícení celého „kompletu“.

Podívejte se na nový koncept na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Uvnitř je potom podobně minimalistický interiér, zahrnující jen naprosté minimum fyzických ovladačů, ale taky rozměrné plochy čalouněné textiliemi. Ve voze se vůbec poprvé představuje nové pojetí volantu Hypersonx Wheel, obsahující ovládání funkce Personal Sound Experience. Její princip tisková zpráva tak úplně nevysvětluje, ale mělo by se jednat o systém, v němž si může řidič vybrat zvuk, vydávaný elektromobilem.

Doménou palubní desky je velký, uprostřed umístěný displej infotainmentu – nová generace iDrive už se ovládá výhradně dotykově a nemá klasický otočný ovladač na středové konzoli. Základní údaje pro řidiče se zobrazují na úzkém pásu displejů pod čelním oknem. Vše doplní ještě head-up displej, promítaný na čelní sklo.

Peugeot E-5008
Rodinný Peugeot 5008 nabízí sedm míst a hromadu místa

Novinky se ovšem chystají i „pod povrchem“. BMW uvádí, že namísto několika řídících jednotek, ovládající samostatně různé systémy auta, bude nově pohonné a dynamické systémy vozu řídit takzvaný „supermozek“, mající desetinásobný výpočetní výkon oproti stávajícím jednotkám. Další supermozek se bude starat o systémy jízdních asistentů a autonomní jízdy.

Vozy Nové třídy dostanou novou šestou generaci pohonu eDrive, která má plošně nabídnout až o 30 % vyšší dojezdy oproti stávajícím elektromobilům značky. Vedle zvýšení účinnosti samotného pohonu se o to postará ještě lepší aerodynamika nebo nově vyvinuté pneumatiky a brzdy. Podstatnou částí jsou také samotné baterie. BMW definitivně přejde na 800V architekturu a cylindrické li-ion články nové generace, jejichž energetická hustota je o 20 % vyšší oproti stávajícím článkům. Na rychlých nabíječkách se tak vůz může nabít na dalších 300 kilometrů jízdy za pouhých deset minut.