Výrobce už dokonce hovoří o ukončení finálních zimních zkoušek. Předprodukční kusy nového BMW X3 při nich musely v krajině kolem malého městečka Arjeplog prokázat svou schopnost zvládat zimu, led a sníh.
Arjeplog je mezi automobilkami oblíbeným místem pro zimní testování. Leží v historické provincii Laponsko sotva 56 kilometrů jižně od polárního kruhu a díky tomu nabízí pro tento typ zkoušek ideální podmínky.
Čtěte také: Volkswagen Tiguan Allspace míří do Ženevy. V prodeji bude na konci léta
Hojná zásoba sněhu a teploty okolo minus 20 stupňů Celsia a méně totiž způsobují, že v okolí zamrzá mnoho jezer. Jejich ohromné plochy poté slouží k testování řízení, podvozku, systémů pohonu všech kol a jízdních vlastností či k porovnávání různých odlišných technických řešení a inovací.
Rozsáhlé ledové povrchy zamrzlých jezer a odlehlé silnice pokryté vrstvami sněhu navíc nabízejí dokonalé podmínky pro ladění jednotlivých jízdních režimů a asistenčních systémů.
Nepřehlédněte: BMW do roku 2021 představí hromadu novinek. Podívejte se, co chystá
BMW samozřejmě, stejně jako ostatní automobilky, svoje nové vozy netestuje jen v mrazu. Prototypy absolvují například i zkoušky v horkem sálajících vyprahlých pouští.
Třetí generace BMW X3 by měla být představena ve druhé polovině roku. Očekává se, že bude stát na nové modulární platformě CLAR a že ve srovnání s aktuálním provedením trochu naroste. Kromě verzí s klasickými vznětovými a zážehovými motory dorazí také plug-in hybrid a mluví se i o ostré verzi vyladěné divizí M.