Zřejmě již během následujících dvou měsíců se dočkáme odhalení nové generace BMW 3. Tedy přinejmenším karosářské verze sedan. Zatím tiskové oddělení mnichovské automobilky odtajnilo pár technických údajů.
Například to, že v porovnání s minulou generací je novinka až pětapadesát kilogramů lehčí. V praxi to u nejprodávanějších verzí bude tedy vcelku neznatelný úbytek hmotnosti. Zajímavěji zní informace o rozložení hmotnosti mezi nápravami v ideálním poměru 50 na 50, snížení těžiště o celých deset milimetrů a výrazném rozšíření rozchodu kol. To by, společně s většími odklony kol, mělo zajistit lepší hodnoty příčného zrychlení.

BMW se také v materiálu chlubí, že přepracovalo svůj přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a ten nyní nabídne nejvíce výkonu ze všech motorů této kategorie, které kdy byly použity v sériovém modelu BMW. Zatím nejvíce koní nabízel agregát ve verzi 330i, který poskytoval 252 koňských sil. Uvidíme tedy, kam se tato hodnota posune. Němečtí sousedé totiž zatím umí z "dvoulitru" získat podstatně větší potenciál, byť se samozřejmě jedná o sportovní verze běžných "předokolek".
Motor samozřejmě získal filtr pevných části, a přes lepší výkonové parametry, má mít zhruba o pět procent lepší spotřebu. To i díky upravené osmistupňové automatické převodovce Steptronic.

Jízdním vlastnostem, ať již při klidné jízdě, nebo během sportovní vyjížďky, by měl prospět nový systém tlumení. BMW totiž vůbec poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Tyto tlumiče budou součástí standardní výbavy.
Ve podobě s o 20 procent zvýšenými tlumícími silami budou také součástí M sportovního podvozku, který je navíc o 10 mm nižší a je vybaven 18palcovými koly z lehké slitiny. !Rozdíl mezi standardním a "M" podvozkem je ještě výraznější než dříve,“ říká Peter Langen - vedoucí oddělení jízdních zkoušek. „M sportovní podvozek má kromě toho odolnější silentbloky a stabilizátory, tvrdší pružiny a dostal další výztuhy podvozku.
Aby bylo možné ještě více posílit dynamické vlastnosti, je nový M sportovní podvozek nabízen výhradně v kombinaci s variabilním sportovním řízením, které také doznalo úprav.