Shuanghuan Ceo. Tak se jmenoval sportovně-užitkový automobil, který se na podzim roku 2008 představil české veřejnosti. Od samého počátku ho provázely kontroverze. Například v Německu totiž soud zakázal jeho prodej. Čínští designéři totiž tomuto na tehdejší dobu poměrně velkému automobilu (na délku měři 471 centimetrů) přidělily na přední části tvary tehdejší generace Toyoty Land Cruiser a v zadní BMW X5.

Prohlédnout si ho můžete v závěrečné části naší fotogalerie.

Auto tehdy poháněl motor, který zkonstruovali svého času motoráři Mitsubishi. Jeho výkon byl 92 kW, což stačilo na udělení maximální rychlosti 160 kilometrů v hodině. Agregát standardně poháněl zadní kola, bylo ale možno přiřadit také ta přední.

Cena byla tehdy stanovena na 777 000 Kč, přičemž kupující obdrželi rovnou vůz s přestavbou na LPG. Auto však velký zájem zákazníků nevzbudilo. Na našich silnicích bylo už tehdy vzácností, dnes už jich v provozu přežívá maximálně několik kusů.

Lynk & Co 01 při crashtestu EuroNCAP
Čínské auto excelovalo v crash testu: Lynk&Co 01 předčil také Škodu Enyaq iV

Další pokus přišel až v průběhu loňského roku, když skupina Bidli otevřela ve Vestci u Prahy autosalon a oznámila, že se stala distributorem vozů čínské automobilky Dongfeng.

Nakonec ale prodej svěřila skupině Auto ESA, která se především věnuje obchodu s ojetými vozy. Prvním nabízeným modelem je Fengon 5. Toto SUV v obdobné velikosti, jakou má třeba Škoda Karoq se nabízí se čtyřválcovou patnáctistovkou s výkonem 137 koní. Cena tohoto vozu začíná na částce 700 000 Kč.

Zatím dvě auta, za rok přijdou další

Značka MG, která vstoupila na český trh na přelomu prvního a druhého pololetí letošního roku, začíná nabízet dva vozy. Prvním z nich je menší SUV ZS. To je současně obchodně nejúspěšnějším modelem MG. K jeho pohonu slouží dva zážehové motory: menší přeplňovaný přímovstřikový tříválec o objemu 1,1 litru nabízí výkon 82 kW, atmosférický řčtyřválec s objemem 1,5 litru pak 78 kW.  Cena tohoto vozu, který má délku 432 centimetrů a jehož zavazadlový prostor pojme 448 litrů, startuje na částce 424 940 Kč.

Součástí základní výbavy je například klimatizace, rádio s desetipalcovým displejem, kola z lehké slitiny, šest airbagů, bi-LED přední světla, tempomat i parkovací senzory.

Druhým modelem je eHS. Písmeno "e" na počátku označuje elektrifikaci, Je to tedy plug-in hybrid, když přeplňovaná patnáctistovka spolupracuje s elektromotorem. Dohromady poskytují výkon 190 kW. Čistě na elektřinu dokáže ujet 52 kilometrů.

Během testu jsme vyjeli až na hřebeny Krušných hor
Elektrická čínská dodávka potěší dojezdem. Zvládla i výjezd do Krušných hor

Cena tohoto modelu začíná na úrovni 887 940 Kč. Už v základní výbavě je prakticky všechno, co řidič potřebuje. Tedy včetně parkovací kamery, předních parkovacích senzorů, adaptivního tempomatu, navigace, vyhřívaných sedaček nebo dvouzónové automatické klimatizace. Toto auto je dlouhé 457 centimetrů. Z nuly na stovku zrychluje za 6,9 sekundy a je schopné vyvinout tempo až 190 kilometrů v hodině.

MG slibuje, že auta určená pro evropské zákazníky mají jízdní vlastnosti a druhy materiálů i jejich zpracování na úrovni, na jakou jsou zde lidé zvyklí. Například SUV eHS se pyšní také ziskem pěti hvězdiček po absolvování bezpečnostních testů EuroNCAP.

V Česku bude v první fázi prodávat tato auta 19 dealerů, dalších 7 se otevřelo na Slovensku. „Je mi velkou ctí uvádět na trh takto perspektivní značku s jedinečnou historií a britskými kořeny. Věříme, že nabídka kombinující velmi kvalitní produkt se skvělou výbavou bude to pravé pro české i slovenské zákazníky. Dobrá cena jen podtrhuje náš záměr prosadit se rychle na obou trzích. Navíc očekávaný příchod dalších modelů včetně těch plně elektrických začátkem příštího roku je příslibem dynamického rozvoje značky MG v našem regionu“, uvedl Kamil Šilhavý, generální ředitel MG Motor pro ČR a SR.

Příští rok se nabídka modelů má rozšířit o několik dalších typů. Mezi nimi bude napříkald elektrická verze ZS a elektrické kombi MG 5.