Design vozu není překvapením, zvlášť po nedávném úniku fotek. Zato užitečné informace o technice jsou nové - i když také očekávané.
Základem je totiž koncernová platforma EMP2, kterou využívají i SUV sesterského Peugeotu - 3008 a 5008. Na délku C5 Aircross měří 4,5 metru, je 1,84 metru široké, 1,67 metru vysoké a rozvor náprav činí 2,73 metru. Rozměry naznačují, že si prohlížíme soupeře kompaktních SUV typu Nissan Qashqai či Volkswagen Tiguan.
Objem zavazadelníku pak činí 482 litrů.
Čtěte také: OBRAZEM: Tohle jsou nejlepší interiéry roku 2017. Mezi vítězi letos chybí Němci
Kompletní nabídku motorů zatím neznáme, Citroën totiž potvrdil pouze hybridní čtyřkolku, jejíž ústrojí tvoří přeplňovaný benzinový motor o výkonu 200 koní a dva elektromotory. Díky systémovému výkonu 300 koní (221 kW) jde o nejvýkonnější sériově vyráběný Citroën všech dob.
Elektrifikovaná verze je přitom plug-in hybridem, takže umožňuje "externí" dobíjení akumulátorů. A umí samozřejmě jezdit v čistě elektrickém režimu, prý zvládne až 60 kilometrů.
V Evropě pak C5 Aircross jistě nabídne také tříválcové dvanáctistovky a čtyřválcové jedna-šestky, chybět by neměly ani 1,6litrové a dvoulitrové turbodiesely. Všechny motorizace vyjma hybridu budou vybaveny jen pohonem předních kol.
Nepřehlédněte: Mercedes představil Concept A Sedan. Naznačuje budoucnost menších modelů
Zajímavostí nového SUV má být podvozek. Citroën totiž poprvé použije tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, tedy řešení, které má nahradit oblíbený hydropneumatický systém. Později se toto řešení objeví i v dalších modelech koncerni PSA.
Nové SUV se začne nejdříve prodávat v Číně, zřejmě už ve druhé polovině roku. Dorazí ale i do Evropy, jenže výrazně později, pravděpodobně až příští rok. A mimochodem, Citroën prý zvažuje také verzi s prodlouženým rozvorem, jež nabídne až sedmimístný interiér.