Niro je v Evropě v posledních letech nejžádanějším modelem korejské značky Kia. U nás tomu zatím tak není, ale na trh právě přicházející druhá generace má našlápnuto na to, aby jich také tuzemští dealeři prodávali více. Tento model má řadu zajímavostí. Tak si ty nejdůležitější připomeňme v následujícím přehledu…

Také si auto můžete důkladně prohlédnout na snímcích v galerii s vysvětlujícími popisky.

1) Stejně jako v první generaci je také také Kia Niro II vždy elektrifikované. Na výběr je verze hybrid, plug-in hybrid a plně elektrifikované provedení.

2) Auto narostlo. Kromě výšky, která zůstává stejná a činí 1545 milimetrů se ve všech směrech přidávalo na materiálu. V případě šířky ne nárůst o 25 milimetrů na celkových 1825, rozvor se protáhl o dvacet milimetrů a je teď 2720 milimetrů a délky se zvětšila nejvíce. Konkrétně o 65 milimetrů na výsledných 4420 milimetrů.

3) Ridič se při koupi ze žádných verzí nemusí namáhat s manuálním řazení. V případě plně elektrické varianty je samozřejmě automatická převodovka pouze jednostupňová, ve zbývajících dvou pohonných systémech pak šestistupňová. Zajímavá je absence ozubených koleček pro zpátečku. Jízdu vzad zajišťuje elektromotor.

Tři verze nového SUV Kia Niro jsme zkoušeli ve Frankfurtu a okolí
Nová Kia Niro ohromí výbavou. Při prvních jízdách jsme vyzkoušeli tři verze

4) Všechny tři verze mají ve svých útrobách zabudovánu vysokonapěťovou baterii. V hybridu má kapacitu 1,32 kWh a na zásobu elektřiny v ní lze ujet bez zapojení spalovacího motoru cca 1-2 kilometry, v plug-in hybridu pak pojme 11,1 kWh a umožní bezemisní jízdu během 65 kilometrů. A konečně - elektrická varianta ujede na jedno nabití díky kapacitě 64,8 kWh v režimu WLTP 460 kilometrů.

Baterie se nabije rychleji

5) Představitelé značky předpokládají, že ačkoli u nás bude stále v prodejích převažovat hybrid, podíl plně elektrické verze se ze současného podílu 19 procent dostane podstatně více. Má se tak stát navzdory faktu, že je tato verze nejdražší (ceník začíná na  1 189 980 Kč). Plug-in varianta je spíše doplňkem na trh. Stojí aktuálně nejméně 1 049 980 Kč.

6) Elektrická verze může fungovat jako jakási velká pojízdná powerbanka. Ze zásuvky 230 Voltů umístěné v kufru lze výkonem až 3 kW dobíjet jiný elektromobil, elektrické jízdní kolo, napájet varnou konvici nebo elektrické nářadí.

Kia XCeed facelift 2022
Kia Xceed má po faceliftu. Dostala i speciální funkci pro sportovní fanoušky

7) V interiéru vozu lze najít množství zajímavých nápadů a řešení. Například na zadní straně předních opěradel je jakýsi výstupek, který poslouží jako ramínko například pro zavěšení saka. Sedadlo spolujezdce je pak možné sklopit natolik, že vznikne jakési relaxační křeslo.

8) Kapacita akumulátoru plně elektrické verze se sice nesnížilo a maximální výkon dobíjení u stojanů se stejnosměrným proudem se dokonce snížil (činí teď nejvýše 72 kW), ale doba dobíjení se údajně díky lepšímu průběhu nabíjecí křivky zkrátila. Kia udává, že v rozmezí z 10 na 80 procent maximální kapacity je zapotřebí o devět minut menší doba. Navíc auto je teď možné využívat i za mrazu mínus 35 stupňů. Dříve nejvýše do mínus třiceti. V baterii se také zvětšil počet moduiů, v nichž jsou články. Původně jich bylo pět, nyní 24. Díky tomu se usnadní a zlevní případné opravy.

9) Všechny verze mají poměrně bohatou základní výbavu. Ta obsahuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, výškově nastavitelnou sedačku řidiče a spolujezdce, podélné střešní lišty, kola z lehké slitiny, elektricky ovládaná přední a zadní okna a zpětná zrcátka, rádio s osmipalcovým displejem s promítáním obrazu ze zadní parkovací kamery, bezklíčkový vstup a startování a třeba také automatické přepínání dálkových světel nebo volič jízdních režimů.