Nejpozději v březnu- tedy v čase, kdy se dříve konával tradiční jarní evropský autosalon v Ženevě, představí rumunská Dacia svůj model Bigster. Vstoupit na trh, tedy i na ten český, by pak vůz měl někdy začátkem podzimu.

Představu o tom, jak by měla nová vlajková loď Dacie vypadat, dává koncepční vůz přestavený začátkem právě končícího roku. Podívat se na něj můžete do naší fotogalerie.

Značka zatím potvrdila pouze délku karosérie. Ta činí 4,6 metru. Bigster tak zhruba o pět centimetrů přeroste model Jogger, který se začne prodávat již během nadcházejícího jara.

Zda bude mít také možnost montáže třetí řady sedaček pro šestého a sedmého cestujícího, se zatím neví. Je to však pravděpodobné. Také zatím Dacia neuvedla, zda bude k dispozici pohon všech kol. I to je ale téměř jisté, protože v této velikostní třídě SUV se verze 4x4 zpravidla nabízejí.

Dacia, podle zdrojů britského magazínu Autoexpress, hodlá automobil nabízet od zrhuba dvacet tisíc liber, což je v přepočtu přibližně 595 000 Kč. U nás se dá předpokládat ještě o něco nižší cenovka.

Jezdí na platformě pro malá auta

Dacia se tak chce dostat na cenovou úroveň, která odpovídá zhruba o třídu menších aut, než do které se Bigster zařadí. Tedy, ač se délkou přibližuje například Škodě Kodiaq, cenovka připomene spíšu Škodu Karoq.

Na dostupnou cenu se tvůrci vozu dostali také díky použití platformy pro malé vozy koncernu Renault. Má označení CMF-B a jezdí na ní například hatchback Sandero.

S tím logicky souvisejí nabízení motorízace pro Bigster. Je sice možné, že vstupní motorizací bude přeplňovaný zážehový litrový tříválec, ale běžní motoristé asi nejčastěji zvolí přeplňovanou čtyřválcovou třináctistovku s výkonem 130 koní.

Počítá se také s nazením hybridu z Renaultu Clio. do budoucna přibude také nový hybrid, který se skládá z tříválce 1,2 a silného elektromotoru. Dohromady poskytnou k využití 200 koňských sil.