Přesně 418 centimetrů na délku a 150 centimetrů na výšku měří nový crossover, který právě představila značka Hyundai. Vůz, který má být na míru určený evropským zákazníkům, má originálně řešenou příď a poměrně členitou záď.

Na základní sadu snímků se podívejte do naší fotogalerie.

V ní se ukrývá zavazadlový prostor s objemem 411 litrů, což je již poměrně solidní hodnota. Zajímavostí, podle informací ze zveřejněné tiskové zprávy automobilky, je inteleligentní kryt. Ten má zabránit nenechavým očím v pohledu na převážené věci vždy. Nezáleží tedy na tom, v jaké poloze jsou opěradla zadních sedaček.

Nonstop jízdu kolem Česka jsme zvládli za necelých 24 hodin
Čistě elektricky kolem Česka: Jak si vedl během 24 hodin Hyundai Kona Electric?

Interiér se od toho, který designéři vymysleli pro i20, v podstatě neliší. Dominuje mu centrální displej multimediálního systému s úhlopříčkou až deset a čtvrt palce. Stejně velký pak může být digitální přístrojový štít.

Pod kapotou vozu, který bude mít pochopitelně vždy poháněna pouze přední kola, se budou nacházet výhradně zážehové agregáty. Základní motorizací se stane atmosféricky plněná dvanáctistovka s výkonem 84 koní.

Náročnější zákazníci budou moci zvolit litrový přeplňovaný tříválec naladěný buď na 100 nebo 120 koní. Pohonné jednotky můžou spolupracovat buď s pětistupňovou manuální (v případě nejlevnějšího motoru), nebo šestistupňovou manuální, případně sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Nová generace Hyundai i20 vypadá podstatně dospěleji
Rychlost rozhodně nechybí! Test nové generace Hyundai i20

Nejsilnější verze může zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost v čase 10,4 sekundy a rozjet se až na 185 kilometrů v hodině.

Ve výbavě může být například adaptivní tempomat spolupracující s navigací, systém upozorňující na nebezpečí při couvání a řada jiných.

Ceny zatím stanoveny nebyly. Prodej má být zahájen v průběhu několika příštích měsíců.