Ještě letos začne značka Hyundai vyrábět svůj nový elektromobil Ioniq 6. Zatím se tento vůz ukázal v digitální premiéře. 

Na jeho exteriér i interiér se můžete podívat do naší fotoglerie.

Zatímco přední část vyznává hladké a ladně plynoucí linie, splývavé zádi pod zadním oknem dominuje aerodynamický prvek, který je již pět desetiletí v automobilovém světě známý jako "kachni" ocas. Neobvyklé je také tvarování spodní části zadního nárazníku.

Vůz má délku 4855 milimetrů, na šířku měří 1880 a na výšku 1495 milimetrů. Dostatečný prostor pro cestující v kabině zajišťuje téměř třímetrový rozvor náprav (přesná hodnota 2950 milimetrů).

V útrobách vozu může být zabudována baterie s kapacitou až 77,4 kWh. Elektřina z ní proudí buď pouze k zadním kolům, které pohání jeden elektromotor nebo také k předním v případě montáže druhého pohonného agregátu. V tom případě je souhrnný výkon 239 kW (325 koňských sil) a točivý moment 605 Nm.

Dobití během přestávky na kávu

Díky tomu zvládne Ioniq 6 s pohonem všech kol zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy. Dojezd na jedno nabití pak má být předběžně zhruba 610 kilometrů

Základní verze auta (s pohonem zadní nápravy) dostane baterii s kapacitou 53 kWh. Spotřeba by měla činit méně než 14 kWh na sto kilometrů jízdy, což bude znamenat jednu z nejmenších hodnot ve světě současných elektromobilů.

Vůz využívá speciální platformu, která umožňuje také superrychlé dobíjení výkonem až 350 kW. Díky tomu půjde baterii z původních 10 na 80 procent nabít během 18 minut.

Dominantou interiéru jsou dva dvanáctipalcové displeje propojené do jednoho celku na palubní desce. Pod nimi se nachází panel pro ovládání klimatizace.

Auto se začne vyrábět již v letošním třetím čtvrtletí. O termínu zahájení dodávek na český trh zatím rozhodnuto nebylo. Stejně tak zatím není známa ani cena této novinky.